جمعه، ۱۰ فروردین، ۱۴۰۳ | Friday, 29 March , 2024

فراخوان چهارمین گرنت پژوهشگران فرهیخته «نیماد» اعلام شد

نسخه قابل پرینت
کد خبر:28196
شنبه، ۱۵ مهر، ۱۳۹۶ | 11:38

فراخوان چهارمین گرنت پژوهشگران فرهیخته «نیماد» اعلام شد

مؤسسه ملی توسعه تحقیقات علوم پزشکی ایران (نیماد) جزئیات فراخوان چهارمین گرنت پژوهشگران فرهیخته را اعلام کرد.

به گزارش دیده بان علم ایران بر اساس اعلام مؤسسه ملی توسعه تحقیقات علوم پزشکی ایران (نیماد) بر اساس شرایط اعطای این گرنت، هر متقاضی در آن واحد می تواند حداکثر دو گرنت پژوهشگر فرهیخته در حال اجرا در موسسه نیماد داشته باشد. چنانچه افراد واجد شرایط یک گرنت در حال اجرا داشته باشند می توانند طرح پژوهشی جدیدی را برای دریافت گرنت دوم ارائه کنند.

گرنت پژوهشگران فرهیخته به منظور تشویق پژوهشگران برتر دانشگاه‌های علوم پزشکی و سازمان‌های وابسته به وزارت بهداشت در کشور که براساس بانک اطلاعاتی Scopus دارای H-Index برابر با ۱۵ و بالاتر هستند، اجرا می‌شود.

شرایط این گرنت برای فراخوان مهرماه سال ۱۳۹۶ نیز اعلام شده است.

پژوهشگر باید عضو هیأت علمی شاغل در دانشگاه‌های علوم پزشکی و سازمان‌های وابسته به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور بوده و طبق فهرست سامانه علم‌سنجی اعضای هیأت علمی وزارت متبوع دارای H-Index برابر با ۱۵ و یا بالاتر بر اساس بانک اطلاعاتی Scopus باشد.

اعتبار گرنت حداکثر مبلغ ۲۵۰ میلیون ریال (۲۵ میلیون تومان) است. در هر فراخوان، فقط یک گرنت به هر فرد واجد شرایط اعطا می‌شود. مدت زمان انجام طرح حداکثر دو سال از تاریخ عقد قرارداد خواهد بود.

گرنت مذکور جهت اجرای یک طرح یا پروژه تحقیقاتی مشترک با دانشجو که پایان‌نامه وی نباشد، تخصیص خواهد یافت. مقاله حاصل از گرنت، بایستی در یکی از مجلات با ضریب تاثیر (Impact Factor) برابر و یا بیشتر از ۱ منتشر شود. زمان انتشار مقاله، بایستی حداکثر ۳ سال پس از اعلام تصویب طرح باشد. نام دانشجو به عنوان نویسنده اول مقاله درج شود.

در پایان طرح، از دانشجو در مورد فراگیری پژوهشی در طول انجام طرح، نظرسنجی خواهد شد.

پس از تصویب طرح و عقد قرارداد، ۴۰ درصد به صورت پیش پرداخت و ۶۰ درصد مابقی در یک یا دو نوبت (یک نوبت می‌تواند پس از ۶۰ تا ۷۰ درصد پیشرفت کار و نوبت بعدی پس از ارسال گزارش نهایی باشد یا صرفا در یک نوبت و بعد از ارسال گزارش نهایی) به پژوهشگر فرهیخته پرداخت خواهد شد.

بر اساس اعلام موسسه تحقیقات علوم پزشکی(نیماد) طرح ارایه شده نباید قبلا اجرا شده باشد و در گزارش نهایی و نیز مقاله منتج از طرح باید نام و شماره گرنت مندرج در قرارداد ذکر شود. عنوان طرح مذکور پس از تصویب و خلاصه آن پس از ارایه گزارش نهایی در وب‌سایت مؤسسه نیماد ارایه خواهد شد. هر متقاضی در آن واحد می‌تواند حداکثر دو گرنت پژوهشگر فرهیخته در حال اجرا داشته باشد. مشخصات طرح می‌بایست به زبان انگلیسی (خلاصه فارسی آن هم لازم است) ارائه شود.

سامانه مدیریت پژوهش این موسسه تا ۳۰ مهرماه ۹۶ آماده ثبت طرح های پژوهشگران واجد شرایط است. این مهلت تمدید نخواهد شد و اطلاعات کامل در بخش گرنت های تحقیقاتی / گرنت پژوهشگران فرهیخته سامانه مؤسسه ملی توسعه تحقیقات علوم پزشکی ایران NIMAD) قابل دریافت است و افراد واجد شرایط می توانند برای فراخوان چهارم گرنت پژوهشگران فرهیخته به سامانه (http://rms.nimad.ac.ir) مراجعه کنند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

اساسنامه نیماد بازبینی می‌شود

پاسخ کامل دکتر ملک زاده، معاون مستعفی تحقیقات وزارت بهداشت به بیانیه بسیج دانشجویی ۱۱ دانشگاه علوم پزشکی ایران

بیانیه «نیماد» در پاسخ به شبهات مطرح شده

اعطای گرنت ۵۰ میلیون تومانی ستاد فناوری‌های فوتونیک به رساله های برگزیده

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها