سه شنبه، ۲۸ فروردین، ۱۴۰۳ | Tuesday, 16 April , 2024

قلب تولید علم پزشکی کشور به دست یک جراح سپرده شد

نسخه قابل پرینت
کد خبر:28032
سه شنبه، ۱۱ مهر، ۱۳۹۶ | 13:07

قلب تولید علم پزشکی کشور به دست یک جراح سپرده شد

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی طی حکمی دکتر عباسعلی کریمی را به عنوان سرپرست دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتی، درمانی تهران منصوب کرد.

به گزارش دیده‌بان علم ایران در متن حکم دکتر حسن قاضی‌زاده هاشمی، وزیر بهداشت خطاب به دکتر عباسعلی کریمی آمده است:

« جناب آقای دکتر عباسعلی کریمی
استاد محترم دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی تهران

نظر به تعهد، تخصص و تجارب ارزنده جناب عالی،  به موجب اين ابلاغ به عنوان سرپرست دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتی، درمانی تهران منصوب مي شويد.

از جناب عالی انتظار دارم با استفاده از توان تخصصي و كارشناسي اعضاي هيأت علمي و كاركنان محترم دانشگاه و استفاده از ظرفيت منابع بالقوه ساير بخش هاي حوزه مأموريت خود و در چهارچوب اسناد بالادستی به ویژه سیاست های کلی سلامت ابلاغی مقام معظم رهبری، قانون برنامه ششم توسعه و برنامه های ارائه شده توسط این جانب در صحن مجلس شورای اسلامی اقدامات زير را انجام دهيد:

تشویق، ترغیب و توجه ویژه به اجرای برنامه تحول و نوآوری در آموزش پزشکی و نوآوری در پژوهش و فن آوری
تأمين، حفظ و ارتقاء سطح سلامت مردم به ويژه محرومين و نيازمندان
عملياتي نمودن برنامه ششم توسعه و برنامه سلامت دولت دوازدهم
اقدامات لازم در زمینه استمرار طرح تحول نظام سلامت
ارتقاء برنامه هاي جاري حوزه هاي بهداشتي، درماني، فرهنگي و دانشجويي
صيانت از منابع انساني، فيزيكي و مالي
توسعه عدالت در سلامت در حوزه مأموريت خود
رعایت اعتدال، توان مندي و شايسته سالاري در انتصابات و تكريم اعضاي هيأت علمي و كاركنان حوزه سلامت

اميد است با اتكال به خداوند متعال و در جهت خدمت به ملت شریف ایران با حضور مستمر در بین مردم در انجام شایسته وظایف با رعایت اصول قانون مداری، اعتدال گرایی و منشور اخلاقی دولت تدبیر و امید موفق باشید.»

وزیر بهداشت همچنین در پیامی از خدمات و تلاشهای دکتر جعفریان در مدت تصدي مسئوليت ریاست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی تهران قدردانی کرد.

متن این پیام به شرح زیر است:

«برادر گرامي جناب آقای دکتر علی جعفریان

خدمتگزاری در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران فرصتی مغتنم و نعمتی بزرگ است که خداوند متعال به بندگان برگزيده خویش عطا می فرماید. لذا بدين وسيله از خدمات ارزشمند و تلاش مستمر و شایسته شما در مدت تصدي مسئوليت ریاست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی تهران صمیمانه تشکر و قدردانی مي نمایم.
اميد است همواره به عنوان يكي از نيروهاي ارزشمند در نظام سلامت موفق و پيروز باشيد.»

به گزارش دیده‌بان علم ایران، دکتر عباسعلی کریمی ، متولد سال ۱۳۳۳ در اصفهان، متخصص جراحی عمومی ، فلوشیپ جراحی قلب از مرکز قلب تگزاس، فوق تخصص جراحی قلب و عروق و استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران است.

وی سابقه ریاست دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران، ریاست بیمارستان دکتر شریعتی، معاون آموزشی دانشکده پزشکی، ریاست بیمارستان اکباتان همدان و ریاست مرکز قلب تهران را در کارنامه کاری خود دارد.

انتصاب رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران توسط وزیر بهداشت، همواره از  اهمیت بالایی برخوردار بوده است. چرا که این دانشگاه علاوه بر مراکز خدمات درمانی فراوان تحت پوشش، بالاترین سهم را در تولید علم پزشکی بر عهده داشته و بیشترین تعداد دانشمندان علوم پزشکی کشور بویژه دانشمندان یک درصد برتر علوم پزشکی را داشته است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها