جمعه، ۱۰ فروردین، ۱۴۰۳ | Friday, 29 March , 2024

ساخت ترموستات محیطی رادیویی کولر آبی در کشور

نسخه قابل پرینت
کد خبر:27923
دوشنبه، ۱۰ مهر، ۱۳۹۶ | 10:22

ساخت ترموستات محیطی رادیویی کولر آبی در کشور

ترموستات خودکار (اتوماتیک) محیطی رادیویی کولر آبی، با پشتیبانی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک (صحا) طراحی و تولید شد.
به گزارش دیده‌بان علم ایران هادی قزاقی مدیرعامل  شرکت فناور سازنده این دستگاه، در رابطه با مشخصات فنی محصول گفت: ترموستات کولر آبی، با قابلیت قطع دو قطب و محافظت در برابر برق گرفتگی (تشخیص جریان نشتی)، دارای حالت اتوماتیک و دستی، تایمر روشنایی و تایمر خاموشی به‌طور خاص در زمینه کنترل‌کننده سرمایش کولر آبی تعریف شده است.
وی با بیان این که طراحی یک ترموستات جامع که به یک رابط کاربری ساده و در عین حال توانا مجهز باشد، همچنین بتواند در مورد اصلاح الگوی مصرف و کاهش هزینه‌ها به کاربران کمک کرده و منجر به زیبایی نمای ساختمان نیز شود، از اهمیت بالایی برخوردار است، اظهاز کرد: محصول مورد نظر یک ترموستات هوشمند است که با طراحی و پیاده‌سازی روش‌های مختلفی مانند برنامه‌ریزی مطابق با استاندارد، تایمر خاموشی، تایمر روشنایی با قابلیت انتخاب روشن/خاموش بودن فن و پمپ، یکپارچه در داخل برد اصلی ترموستات، مشکلات موجود در ترموستات‌های دیگر را رفع کرده است.

وی افزود: این دستگاه، مجهز به یک واحد پردازش مرکزی بوده و با یک رابط کاربری گرافیکی، یک یا چند ماژول حافظه، یک سنسور دما و یک مدار درایور خروجی در ارتباط است. واحد پردازش براساس دستور کلیدهای ورودی از کاربر و اطلاعات سنسور دما و منطبق با برنامه‌ها و کنترل روتین مربوط به هر حالت، توسط مدار درایور خروجی که از نوع رله است، به کنترل کولرآبی می‌‌پردازد.

قزاقی با اشاره به ویژگی و مزایا این محصول گفت: این محصول دارای سیستم تشخیص جریان نشتی، ارسال فرمان روشن/خاموش براساس دمای محیط و تایمر، قطع برق فاز و نول در صورت تشخیص اتصالی، قطع برق فاز و نول در زمان خاموش بودن ترموستات، است.

وی با بیان اینکه یکی از ویژگی‌های این طرح تایمر خاموشی است، ادامه داد: این ترموستات این قابلیت را فراهم ساخته تا هنگامی که ترموستات خاموش است، کاربر وضعیت فن و پمپ و زمان روشن شدن ترموستات از ۱۵ دقیقه تا ۱۲ ساعت را تنظیم کرده و پس از گذشت زمان مورد نظر، کولر با وضعیت انتخاب شده روشن شود.

وی تصریح کرد: نکته مهم در این زمینه این است که برخلاف سایر محصولات مشابه که دارای رابط کاربری گرافیکی  هستند، در این محصول نوآورانه تنها از یک میکروکنترلر AVR مشترک بین ترموستات و رابط کاربری استفاده شده است. با این کار قیمت و پیچیدگی محصول به شدت کاهش یافته و از نهایت قدرت میکروکنترلر به شکل کاملا مفید بهره برداری می‌شود.

قزاقی در رابطه با بازار مصرف این محصول گفت: به‌طور کلی مصرف‌کنندگان عمده این دستگاه همه کسانی هستند که از کولر آبی استفاده می‌کنند. براساس آمار تولید کولر در کشور، مصرف کلی بازار بیش از ۵۰۰ هزار دستگاه در سال است. همچنین سالیانه بیش از ۵۰۰ هزار سیستم تهویه مطبوع تبخیری کولر آبی تبخیری تولید و به همین میزان به کنترلر کولر آبی نیاز است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

تولید انواع منابع تغذیه‌ انرژی مدارات الکتریکی در کشور

ارتقای سیستم تشخیص تمایل حرکتی انسان ربات پوشیدنی «شریف»

تولید پایانه‌های راه دور صنایع آب در کشور

طراحی سیستم اتیکت الکترونیک اجناس فروشگاه در کشور

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها