- دیده بان علم ایران – Iran Science Watch - https://didehbanelmiran.ir -

سامانه علم‌سنجی و پژوهشیار علوم پزشکی دانشگاه آزاد راه اندازی شد

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر لزوم همکاری همه جانبه مدیران و مسؤولان واحدها و مراکز آموزشی در اجرای سامانه‌های علم‌سنجی و پژوهشیار، گفت: در سامانه علم‌سنجی جایگاه علمی و پژوهشی اعضای هیأت علمی مشخص می‌شود.

به گزارش دیده بان علم ایران دکتر نفر معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی در همایش رونمایی و آشنایی با سامانه های علم سنجی و پژوهشیار ضمن قدردانی از حضور دکتر ولایتی و تلاش دست‌اندرکاران برای برگزاری این همایش ، گفت: دو سامانه علم‌سنجی و پژوهشیار به همت دفتر توسعه پژوهش، فناوری و نوآوری معاونت علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی به منظور بررسی و ارزیابی عملکرد پژوهشی واحدها و مراکز آموزشی این دانشگاه راه اندازی شده است.

وی با بیان اینکه درصدد هستیم که جزو پنج دانشگاه برتر کشور در حوزه علوم پزشکی باشیم، تصریح کرد: برای رسیدن به چشم انداز باید دو معیار آموزش و پژوهش را در نظر بگیریم. پژوهش علوم پزشکی در دانشگاه آزاد اسلامی به خصوص پژوهش های بنیادی، جزء مباحثی است که مغفول مانده است در صورتی که برای رتبه بندی دانشگاه ها و مراکز علمی به فعالیت های پژوهشی آن ها توجه می شود.

وی با بیان اینکه در سامانه علم‌سنجی جایگاه علمی و پژوهشی اعضای هیأت علمی مشخص می‌شود، اظهار داشت: در این سامانه تعداد مقالات و فعالیتهای پژوهشی و تحقیقاتی اعضای هیأت علمی و استادان دانشگاه نیز ثبت می‌شود.

وی ادامه داد: براساس نقشه راهی که برای رسیدن به اهداف بلند و تحول علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی داریم، باید بدانیم وضعیت پژوهشی این دانشگاه در چه سطحی قرار دارد یا به عبارت دیگر کجا هستیم و به کجا می‌خواهیم برویم؟

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی افزود: به طور کلی وضعیت پژوهشی واحدها و مراکز آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی از طریق سامانه علم‌سنجی قابل شناسایی، رصد و پیگیری است.

دکتر نفر با تأکید بر ارتقاء سطح آموزش و پژوهش دانشگاه آزاد اسلامی در زمینه‌های مختلف از جمله علوم پزشکی، خاطر نشان کرد: ضرورت قرار گرفتن دانشگاه آزاد اسلامی در بین دانشگاه‌های برتر و ممتاز داخل و خارج از کشور، توسعه آموزش و پژوهش در ابعاد مختلف است.

وی در ادامه به قابلیت‌های سامانه پژوهشیار اشاره و تصریح کرد: این سامانه کمک زیادی به مسؤولان و محققان در شناسایی امکانات و توانمندیهای دانشگاه آزاد اسلامی در علوم پایه، پزشکی و عرصه بالینی می‌کند.

دکتر نفر افزود: تهیه و ارسال پروپوزال طرح‌های تحقیقاتی اساتید، پایان نامه ها و رساله‌های دانشجویان رشته‌های علوم پزشکی به صورت الکترونیکی در سامانه پژوهشیار انجام می‌شود.

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی در پایان بر همکاری همه جانبه مدیران و مسؤولان واحدها و مراکز آموزشی در اجرای این دو سامانه و ارتقاء وضعیتی آموزش و پژوهش تأکید کرد.

انتهای پیام