جمعه، ۱۰ فروردین، ۱۴۰۳ | Friday, 29 March , 2024

تصویب عضویت دو استاد دانشگاه در فرهنگستان علوم

نسخه قابل پرینت
کد خبر:27574
شنبه، ۱ مهر، ۱۳۹۶ | 14:25

تصویب عضویت دو استاد دانشگاه در فرهنگستان علوم

یکصد و نوزدهمین جلسه مجمع عمومی فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران، روز پنجشنبه ۳۰ شهریورماه با حضور اعضای پیوسته فرهنگستان علوم و به ریاست دکتر رضا داوری اردکانی، رئیس فرهنگستان برگزار شد.

به گزارش دیده بان علم ایران در این جلسه پس از تصویب صورت جلسه قبلی مجمع، پیشنهاد عضویت وابسته دکتر حمیدرضا پوراعتماد، استاد روان شناسی دانشگاه شهید بهشتی برای یک دوره چهارساله در فرهنگستان مطرح شد که پس از معرفی وی توسط دکتر حسین نمازی رئیس گروه علوم انسانی رأی گیری کتبی انجام شد و پیشنهاد عضویت وابسته دکتر پوراعتماد برای یک دوره چهارساله به تصویب رسید.

پیشنهاد عضویت وابسته دکتر عبدالله آقایی، استاد مهندسی صنایع دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی برای یک دوره چهارساله در فرهنگستان موضوع بعدی جلسه بود که پس از معرفی وی توسط دکتر سعید سهراب پور، رئیس گروه علوم مهندسی و با رأی گیری کتبی به تصویب رسید.

پیشنهاد تمدید عضویت وابسته دکتر پرویز اهورایی، دکتر اسدالله توسلی و دکتر خداد مستغنی برای یک دوره چهارساله دیگر در گروه علوم دامپزشکی موضوع بعدی نشست بود که مورد موافقت مجمع قرار گرفت.

در بخش پایانی جلسه یکصد و نوزدهم مجمع عمومی فرهنگستان اعضا درباره «دانشگاه آینده و آینده دانشگاه» به بحث و تبادل نظر پرداختند. در ابتدای این بخش دکتر رضا داوری اردکانی ریاست فرهنگستان درباره مسئولیتی که دانشگاه در دوره جدید برعهده دارد و نقشی که برای آینده جوامع ایفا می کند مقدمه ای بیان کرد و در ادامه دکتر محمد شاهدی، معاون پژوهشی علوم محض و کاربردی فرهنگستان در سخنانی به برخی مشکلات دانشگاه ها در کشور اشاره کرد. پس از سخنان دکتر شاهدی برخی اعضا نظراتشان را پیرامون این موضوع بیان کردند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

الحاق ۱۷ عضو جدید به ترکیب فرهنگستان علوم با ابلاغ رئیس جمهور

صالحی: عدم اعطای تابعیت به نخبگان خارجی افتخار نیست!/سطح درک برخی مسوولان از مهاجرت نخبگان، خطرناک است!

مهندسان برجسته کشاورزی و منابع طبیعی منتخب فرهنگستان علوم تجلیل شدند

دکتر ثبوتی به ریاست گروه علوم پایه فرهنگستان علوم منصوب شد

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها