پنج شنبه، ۹ فروردین، ۱۴۰۳ | Thursday, 28 March , 2024

سرپرست وزارت علوم: ۴۰ درصد بیکاران کشور فارغ‌التحصیلان دانشگاهی هستند

نسخه قابل پرینت
کد خبر:27350
سه شنبه، ۲۸ شهریور، ۱۳۹۶ | 11:37

سرپرست وزارت علوم: ۴۰ درصد بیکاران کشور فارغ‌التحصیلان دانشگاهی هستند

سرپرست وزارت علوم با اعلام این که ۴۰ درصد جمعیت بیکار کشور را فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها تشکیل می‌دهند، گفت: امروز دوران تقاضای گسترده برای ورود به آموزش عالی کشور  بخصوص در مقطع کاردانی و کارشناسی به سر آمده است و ایجاد سیستم پایش دقیق برای ارزیابی خروجی‌های دانشگاه‌های وزارت علوم از مهمترین اولویت‌های این وزارتخانه است.

به گزارش دیده‌بان علم ایران دکتر سید ضیاء هاشمی، با تکرار این موضوع که بسیاری از رشته‌های دانشگاهی خالی از ظرفیت باقی مانده‌اند و وزارت علوم ناگزیر از بازآرایی نظام آموزش عالی است، گفت: نقش واحدهای فنی و حرفه‌ای در فصل  بازآرایی نظام آموزش عالی کشور مهم دانست.

وی با اشاره به تحصیل ۱۸۰ هزار دانشجو در دانشگاه‌های فنی حرفه‌ای وزارت علوم، اکنون باید دید واحدهای این دانشگاه فنی حرفه‌ای  در تربیت نیروی ماهر چه قدر موفق بوده‌اند.

هاشمی گفت: بر اساس تغیییرات صورت گرفته در ارزش‌ها و نگرش‌های جامعه طی دو دهه گذشته ارزش ‌ها مادی تقویت شده است. نگاهی که اکنون در بخشی از دانشجویان برای ورود به دانشگاه  وجود دارد عمدتا کسب علم برای علم نیست. آنها علم را برای اهداف دیگری هم دارند جمعی علم را برای کسب منزلت اجتماعی می‌خواهند که از طریق مدرک دانشگاهی و عناوینی مانند مهندس و دکتر و .. تامین می‌شود.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها