- دیده بان علم ایران – Iran Science Watch - https://didehbanelmiran.ir -

معاون وزیر علوم: ۵۰ درصد قراردادهای پژوهشی دستگاه‌های اجرایی باید با دانشگاه‌ها منعقد شود

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم با اشاره به تکلیف قانونی دستگاه‌های اجرایی برای هزینه‌کرد یک درصد بودجه در امر پژوهش گفت: باید ۵۰ درصد قراردادهای پژوهشی دستگاه‌های اجرایی با دانشگاه‌ها منعقد شود.
به گزارش دیده‌بان علم ایران دکتر وحید احمدی در اجلاس سراسری رؤسای دانشگاه­های کشور با تشریح سیاستگذاری‌های صورت گرفته در خصوص تقویت ارتباط دانشگاه با صنعت تأکید کردکی گفت : انجام طرح پژوهشی ملی و صنعتی در آیین‌نامه جدید ارتقای اعضای هیات علمی جایگاه ویژه‌ای دارد و حتی در دانشگاه‌های سطح اول، انجام طرح پژوهشی ملی ارزش وتویی دارد.

وی افزود: براساس قوانین برای  فعالیت های مراکز تولیدی و صنعتی در بخش تحقیق و  پژوهش مرتبط با دانشگاه‌ها، ۱۰ درصد معافیت مالیاتی مصوب شده است.

دبیر شورای عالی عتف افزود: سامانه ساعت برای ثبت نیازهای پژوهشی دستگاه‌های اجرایی راه اندازی شده است و طبق مصوبه شورای عالی عتف همه این دستگاه‌ها باید نیازهای پژوهشی خودرا در این سامانه ثبت کنند تا در اختیار دانشگاهها و مراکز پژوهشی کشور قرار گیرد.

وی با اشاره به فعال شدن سامانه فرصت مطالعاتی در  وزارت صنعت گفت: هم اکنون تعدادی از اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها در حال گذراندن فرصت مطالعاتی در وزارت صنعت، معدن و تجارت هستند.

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم اظهار داشت: در راستای تحریک تقاضای دستگاههای قراردادهای مختلفی بین دستگاه‌های اجرایی و دانشگاه‌ها منعقد شده است که قرارداد هزار میلیارد تومانی  ۹ دانشگاه برای افزایش ازدیاد برداشت از مخازن نفتی و ۱۲۰۰ طرح پژوهشی دانشگاهها به ارزش ۱۲۰۰ میلیارد تومان با وزارت دفاع از جمله این موارد است.

انتهای پیام