جمعه، ۱۰ فروردین، ۱۴۰۳ | Friday, 29 March , 2024

افزایش صندوق های پژوهش و فناوری کشور به ۱۸ صندوق

نسخه قابل پرینت
کد خبر:27196
یکشنبه، ۲۶ شهریور، ۱۳۹۶ | 16:01

افزایش صندوق های پژوهش و فناوری کشور به ۱۸ صندوق

با مصوبه بیست و یکمین جلسه کارگره صندوق‌های پژوهش و فناوری دو صندوق پژوهش و فناوری جدید در کشور ایجاد می‌شود تا تعداد صندوق‌های پژوهش و فناوری به ۱۸ صندوق د افزایش یابد.

به گزارش دیده بان علم ایران، دکتر بهزاد سلطانی در حاشیه بیست و یکمین جلسه کارگره صندوق‌های پژوهش و فناوری با اشاره به ماهیت صندوق‌های پژوهش و فناوری افزود: پس از بررسی‌های زیاد ماهیت این صندوق به عنوان یک نهاد عمومی غیر دولتی به تصویب رسید. بر این اساس صندوق نوآوری و شکوفایی می‌تواند در صندوق‌های پژوهش و فناوری استان‌های مختلف و محروم مشارکت داشته باشد.

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی اضافه کرد:‌ بر این اساس، صندوق نوآوری و شکوفایی می‌تواند بخشی از سرمایه‌های صندوق‌های پژوهش و فناوری را تامین کند و مابقی آن از سوی دانشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری تامین شود.

سلطانی با تاکید بر اینکه قرار نیست صندوق‌های پژوهش‌ و فناوری با بودجه‌های دولتی اداره شوند، اظهار داشت: بودجه خاصی از سوی نهادی‌هایی چون وزارت علوم برای این صندوق‌ها دیده نشده است.

به گفته وی، ۵۱ درصد اعتبارات صندوق‌های پژوهش‌و فناوری از سوی بخش خصوصی و ۴۹ درصد از سوی بخش دولتی تامین می‌شود.

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی با تاکید بر اینکه این صندوق‌ها در بسیاری از کشورها راه‌اندازی شده است، گفت: در فرانسه ۱۵۰ صندوق خطرپذیر ایجاد شده است تا بتوانند نیازهای مالی شرکت‌های نوپا را برطرف کنند.

به گفته وی، بهترین شیوه حمایت از شرکت‌های نوپا مشارکت صندوق‌های خطرپذیر است، چرا که این صندوق‌ها در سود و زیان شرکت‌ها شریک هستند، ضمن آنکه شرکت‌ها ملزم به ارائه ضمانت‌نامه نیستند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

اعطای تسهیلات رشد تولید دانش‌بنیان تا سقف ۱۰۰ میلیارد تومان/ایجاد ۱۲ هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی با اعطای تسهیلات به دانش بنیان ها

حضور ۵۰ شرکت دانش‌بنیان در خدمت‌رسانی به زائران اربعین

حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی از شرکتهای دارای رشد دو برابری در تولید محصولات دانش بنیان

دانش‌بنیان‌ها به کمک رسانه‌ها می‌آیند/نمایش دستاوردهای شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق حوزه رسانه و روابط عمومی در آستانه روز خبرنگار

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها