- دیده بان علم ایران – Iran Science Watch - https://didehbanelmiran.ir -

«آلودگی هوا و صدا» وارد ششمین همایش ملی می‌شود!

ششمین همایش ملی مدیریت آلودگی هوا و صدا به عنوان بزرگترين رويداد سال در اين حوزه، با تلاش دانشگاه صنعتی شریف و طی روزهای ۳ و ۴ بهمن ماه سال جاری در مركز همايش‌هاي بين المللي صدا و سيما برگزار مي شود.
به گزارش دیده بان علم ایران دکتر وحید حسینی دبیر ششمین همایش ملی مدیریت آلودگی هوا و صدا و عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی شریف در اين باره گفت: آلودگی هوا و صدا معضل اساسی زندگی در کلان شهرهای ماست. جامعه علمی هر کشوری علاوه بر تولیدات علمی در زمینه های پیشرو دنیا، بايد بر اساس نیازهای واقعی و روزمره کشور جهت گیری كرده و به تولید محتوhی علمی در این زمینه بپردازد. از این رو همایش ملی مدیریت آلودگی هوا و صدا برنامه ریزی شده و برای ششمین سال پیاپی در کشور اجرا می شود.
به گفته مدير عامل شركت كنترل كيفيت هواي تهران، ششمین همایش ملی مدیریت آلودگی هوا و صدا به ۱۰ محور مي‌پردازد كه شامل اندازه گیری و پایش آلاینده های هوا، منابع آلودگی هوا و مطالعات انتشار، مدلسازی آلودگی هوا، مطالعات شیمی و فیزیک اتمسفر، سنجش، مدلسازی و مطالعات انتشار آلودگی صوتی، اثرات بهداشتی و سلامتی آلودگی هوا و صدا، اثرات اجتماعی و اقتصادی آلودگی هوا و صدا، قوانین، مقررات، سیاست گذاری و مدیریت در آلودگی هوا و صدا، آلودگی هوا در محیط های بسته، فن آوری های نوین در پایش و کاهش آلودگی هوا و انرژی و آلودگی هوا مي‌شود.
دکتر حسيني افزود: همه اساتید، دانشجویان، متخصصین و دست اندرکاران مرتبط با مقوله های آلودگی هوا و صدا مي‌توانند براي ارسال مقاله، حضور و برگزاری کارگاه های آموزشی و شرکت در همایش اقدام كنند. امید است که همایش ملی مدیریت آلودگی هوا و صدا بتواند جایگاهی باشد برای ارائه فعالیت های پژوهشی مرتبط و بسیار مورد نیاز در آلودگی هوا و صدا و زمینه را برای تبادل نظر کارشناسان برای جهت گیری در ارائه راهکارهای مبتنی بر اصول علمی آماده كند.
خاطرنشان می شود  دانشگاه صنعتي شريف، شركت كنترل كيفيت هواي تهران و انجمن علمي هواي پاك از جمله برگزاركنندگان اين همايش هستند.
انتهای پیام