پنج شنبه، ۹ فروردین، ۱۴۰۳ | Thursday, 28 March , 2024

برنده جایزه نوبل فیزیک ۱۹۸۵ به ایران می آید

نسخه قابل پرینت
کد خبر:27049
شنبه، ۲۵ شهریور، ۱۳۹۶ | 13:32

برنده جایزه نوبل فیزیک ۱۹۸۵ به ایران می آید

دهمین کنفرانس بین المللی مواد مغناطیسی و ابررسانا (MSM17) بیست و هفتم تا سی ام شهریورماه با سخنرانی پروفسور فون کلیتسینگ، برنده جایزه نوبل فیزیک ۱۹۸۵ در دانشگاه صنعتی شریف برگزار می شود.

به گزارش دیده‌بان علم ایران، کلاوس فون کلیتسینگ، فیزیک‌دان آلمانی متولد ۱۹۴۳ بیشتر به دلیل کشف اثر کوانتومی هال مشهور است که جایزه نوبل فیزیک را نیز برای او به ارمغان آورد.

وی در سال ۱۹۶۹ از دانشگاه فنی براونشوایگ فارغ التحصیل شد و تحصیلات خود را در دانشگاه وورتسبورگ ادامه داد و در سال ۱۹۷۲ توانست رساله دکتری خود را در زمینه خواص تلوریم گالوانومگنتیک مغناطیس قوی ارائه دهد.

کلیتسینگ در حال حاضر عهده دار ریاست دپارتمان  Low Dimensional Electron Systems در مرکز تحقیقات حالت جامد موسسه ماکس پلانک در اشتوتگارت آلمان است.

کنفرانس های بین المللی مواد مغناطیسی و ابررسانایی (MSM) به عنوان یک کنفرانس علمی در زمینه مغناطیس و ابررسانایی و کاربردهای آن و به منظور تقویت روابط علمی میان دانشمندان منطقه، با جامعه علمی پیشرفته جهان، بیست سال پیش آغاز به کار کرد.
اولین کنفرانس منطقه ای مواد مغناطیسی و ابررسانا (MSM99) سال ۱۹۹۹توسط پروفسور محمد اخوان در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد.
هدف این کنفرانس جمع آوری گروه های منطقه ای و بین المللی محققان و تکنولوژیست ها برای بحث در مورد نتایج جدید و چالش های جاری در زمینه ابررسانایی و مغناطیس است.
هدف این کنفرانس ها به اشتراک گذاشتن تجربیات دانشمندان در سراسر جهان و افزایش همکاری و تبادل اطلاعات دانشمندان منطقه با جامعه بین المللی است.
گفتنی است، پس از برگزاری اولین کنفرانس MSM، هشت کنفرانس بین المللی MSM با همکاری پروفسور اخوان، استاد دانشگاه صنعتی شریف در کشورهای اردن، تونس، مراکش، ازبکستان، هند، مالزی و ترکیه برگزار شده است.
انتهای پیام

مطالب مرتبط

تلاش دانشگر ایرانی برای بررسی بافت‌های سرطانی با مدل‌سازی تومور مجازی

جایزه مخترع برتر جهان اسلام به دانشیار دانشگاه صنعتی شریف رسید

برنده دوازدهمین جایزه عليمحمدی در رشته فیزیک معرفی شد

تقدیر از برگزیدگان پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی شریف

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها