جمعه، ۳۱ فروردین، ۱۴۰۳ | Friday, 19 April , 2024

پیشنهاد ایران: شبکه زنان فناور جهان اسلام تشکیل شود

نسخه قابل پرینت
کد خبر:26614
یکشنبه، ۱۹ شهریور، ۱۳۹۶ | 08:46

پیشنهاد ایران: شبکه زنان فناور جهان اسلام تشکیل شود

جمهوری اسلامی ایران تاسیس شبکه زنان فناور جهان اسلام را به وزرای علوم کشورهای سازمان همکاری اسلامی پیشنهاد داد.

به گزارش دیده‌بان علم ایران این پیشنهاد به دنبال شرکت هیأت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری جمهوری اسلامی ایران به ریاست دکتر عبدالحسین فریدون‌،‌ مشاور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در نشست وزرای علوم کشورهای سازمان همکاری اسلامی مطرح شد.

دکتر فریدون در سخنانی در این نشست با تاکید بر اینکه در دنیای اسلام، جنبش فرهنگی و تمدنی جدیدی در حال شکل‌گیری است گفت: طبق اطلاعات استخراج شده از پایگاه استنادی ISI سهم کشورهای اسلامی در انتشارات مقالات علمی جهان طی ۱۶ سال گذشته از ۲ درصد به ۸ درصد رسیده است که رشد چشمگیری محسوب می‌شود. علاوه بر آن آهنگ رشد انتشارات علمی در کشورهای سازمان همکاری اسلامی ۸ برابر بیشتر از رشد متوسط جهانی است.

مشاور وزیر علوم افزود: جمهوری اسلامی ایران با کشورهای سازمان همکاری اسلامی در زمینه آموزش، علوم و فناوری همکاری‌های گسترده‌ای دارد و مراکز منطقه‌ای و بین المللی از جمله مرکز منطقه‌ای توسعه پارک‌های علم و فناوری، مرکز منطقه‌ای اقیانوس شناسی غرب آسیا در این زمینه فعال هستند. جمهوری اسلامی ایران با همکاری کامستک، میزبان سه شبکه بین الملل اسلامی شامل نانو فناوری، پارک‌های علم و فناوری و دانشگاه‌های مجازی است که امیدواریم این همکاری‌ها بیش از پیش گسترش یابد.

رئیس هیأت جمهوری اسلامی ایران در جمع وزرای سازمان همکاری اسلامی، تاسیس شبکه زنان فناور جهان اسلام را پیشنهاد و تاکید کرد : جمهوری اسلامی ایران از توسعه دیپلماسی علمی و فناوری بین کشورهای اسلامی به طور ویژه حمایت و بدین منظور از انجام طرح‌های مشترک کلان علمی در حوزه‌های فناوری ماهواره، ابر رایانه و مطالعات اقیانوسی استقبال می‌کند.

وی افزود: وجود بیش از ۷۶ هزار عضو هیئت علمی در دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی علمی ایران، ۳۹ پارک علمی و فناوری و ۱۷۰ مرکز رشد پیشتوانه مناسبی برای توسعه دیپلماسی علمی و فن آوری بین کشورهای اسلامی است.

وزرای علوم، تحقیقات و فناوری سازمان همکاری اسلامی به منظور بررسی و تصویب برنامه ده ساله همکاری‌های علمی، تحقیقاتی و فناوری اعضاء جهت ارائه به اجلاس سران که با حضور بیش از ۲۰ تن از روسا و سران بلندپایه کشورهای اسلامی در آستانه پایتخت قزاقستان برگزار می‌شود، گردهم آمدند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

سرپرست وزارت علوم: ادامه تحصیل دانشجویان در دانشگاه‌ها نباید سلیقه‌ای باشد/اعتماد مردم به دانشگاه‌ ۲۷ درصد کاهش یافته است

برنامه ده‌ ساله علوم و فناوری جهان اسلام تصویب شد

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها