- دیده بان علم ایران – Iran Science Watch - https://didehbanelmiran.ir -

بومی‌سازی چندین قطعه الکترونیکی صنایع برق و پتروشیمی در کشور

مهندسان صنایع الکترونیکی کشور با پشتیبانی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک (صحا) موفق به بومی‌سازی انواع قطعات الکترونیکی صنایع برق و پتروشیمی شدند.

به گزارش دیده‌بان علم ایران،‌ مسعود حاجی حسن خوانساری، مدیرعامل شرکت تولیدکننده این قطعات ابتدا در رابطه با مشخصات فنی طرح ساخت «لیمیت سوئیچ ، میکرو سوئیچ ، کلید فشاری و فلوتر» گفت: این طرح تحت استاندارد  EN ۶۰۹۴۷-۵-۱ دارای یک کنتاکت باز و یک کنتاکت بسته ۱NO + ۱NC، ولتاژهای ۲۵۰/۳۸۰ V AC فرکانس ۵۰/۶۰Hz، ولتاژهای ۲۵۰ V AC ظرفیت کنتاکت ۱۵A و درجه حفاظت  IP ۶۵است.

وی ادامه داد: خازن‌های اصلاح ضریب توان، قابلیت تخلیه خازن توسط مقاومت‌های داخلی، قابلیت کار در دمای ۲۵- تا ۵۵+، رگلاتورهای هوشمند جهت استفاده در بانک‌های خازنی، قابلیت ترکیب منتخبی از خازن‌ها جهت اصلاح ضریب توان، قابلیت تنظیم زمان ورود و خروج خازن مدار و تایمر از ویژگی‌های این محصول است.

وی تصریح کرد: دیگر قطعه تولیدی شرکت، کلیدهای محافظ جان است که حفاظت جان در برابر برق گرفتگی (نشت جریان) و شوک الکتریکی، حفاظت از مدار در برابر اتصال کوتاه و اضافه ولتاژ از ویژگی‌های آن است و قابل استفاده در مدارهای تک فاز و همچنین قابلیت نصب روی ریل ۳۵ میلی متر را دارد.

این محقق در رابطه با بازار مصرف این محصولات گفت: مصرف‌کنندگان انواع محصولات شرکت طی سه سال گذشته، شرکت‌های توزیع برق، تابلوسازان برق صنعتی و اتوماسیون، کلیه ساختمان‌های مسکونی (انبوه سازان) بودند.

حاجی حسنی با بیان این مطلب که تسهیلات صندوق حمایت از صنایع الکترونیک صحا سرمایه در گردش شرکت شده است، اظهار کرد: در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی بر روی بخش الکترونیک تمرکز کردیم و چون تمامی محصولات این بخش وارداتی بود، تصمیم گرفتیم تولید این قطعات الکترونیک در داخل شرکت انجام گیرد.

وی خاطرنشان کرد: فروش محصولات به اکثر شرکت‌های توزیع نیروی برق، شرکت‌های اقماری وزارت نفت شامل پالایشگاه‌ها، مناطق نفت‌خیز، فلات قاره، تابلوسازها و بازار عمومی کشور جزء سوابق اجرایی این شرکت بوده و همچنین در حال حاضر این شرکت مشغول به تولید انواع کلیدهای مینیاتوری، کلیدهای اتوماتیک، کنتاکتور، رله‌های حرارتی، کلیدهای محافظ جان، کلید فیوز و … است.

انتهای پیام