پنج شنبه، ۹ فروردین، ۱۴۰۳ | Thursday, 28 March , 2024

معرفی خدمات ماهواره‌ای به همه دستگاه‌های دولتی تا سه‌سال آینده

نسخه قابل پرینت
کد خبر:26392
دوشنبه، ۱۳ شهریور، ۱۳۹۶ | 08:57

معرفی خدمات ماهواره‌ای به همه دستگاه‌های دولتی تا سه‌سال آینده

رییس مرکز ملی فضایی ایران، گفت: هنوز شناخت از قابلیت‌ها و امکانات فناوری فضایی به صورت جامع در بین دستگاه‌های اجرایی وجود ندارد که باید این قابلیت ها به کاربران معرفی شود.

به گزارش دیده‌بان علم ایران منوچهر منطقی رییس مرکز ملی فضایی ایران درباره عدم استفاده درست دستگاه‌های دولتی از خدمات ماهواره‌ای در کشور اظهار کرد: بیشتر مسوولان اطلاعات اندکی در زمینه خدمات ماهواره ای دارند؛ به همین دلیل نیاز است اطلاع‌رسانی وسیع‌تری انجام شود.

وی افزود: درحال حاضر دستگاه‌های کاربر به طور نسبی از وجود اطلاعات رایگان ماهواره‌های سنجشی مطلع شده اند و سعی در استفاده از این اطلاعات دارند.

به گفته منطقی، برای رفع نیازهای ماهواره ای کاربران، باید یک زنجیره وسیعی از خدمات ارائه شود تا در نهایت کل نیازهای کاربر به صورت پایدار و مداوم رفع شود.

رییس مرکز ملی فضایی ایران در ادامه بیان کرد: گروهی از کاربران اطلاع ندارند که چگونه می توانند از اطلاعات رایگان ماهواره های سنجشی استفاده کنند.

وی همچنین عنوان کرد: مهمتر از بحث طراحی، ساخت و پرتاب ماهواره که باید به طور جدی به آن بپردازیم، بخش کاربری فضایی است که باید با یک اولویت بالاتر به سرعت آن را اجرا کنیم.

منطقی با بیان اینکه در مرکز ملی فضایی ایران برنامه ای تعریف شده است که تا سه سال آینده همه دستگاه ها با کاربری‌های فضایی آشنا شوند، گفت: تا سه سال آینده خدمات قابل ارائه ماهواره‌ای به دستگاه‌های دولتی معرفی می‌شود.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

بالگردهای ایرانی در انتظار اخذ گواهینامه‌های بین‌المللی

پرتاب ماهواره های سنجش از دور ایران تا ۵ سال آینده

ایران، پیشتاز تولید مقالات علمی هوافضا در منطقه

آغاز مطالعه یکپارچه سازی ایستگاه زمینی ماهواره ها در کشور

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها