پنج شنبه، ۳۰ فروردین، ۱۴۰۳ | Thursday, 18 April , 2024

درخواست افزایش دو برابری بودجه وزارت علوم به بهانه فعالیت‌های علمی و پژوهشی !

نسخه قابل پرینت
کد خبر:26292
شنبه، ۱۱ شهریور، ۱۳۹۶ | 13:34

درخواست افزایش دو برابری بودجه وزارت علوم به بهانه فعالیت‌های علمی و پژوهشی !

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم گفت: بودجه امسال وزارت علوم ۸۵ هزار میلیارد ریال است که با توجه به حجم بالای فعالیت های علمی ، پژوهشی ، فناوری و نوآوری این وزارتخانه، باید در سال  ۹۷ به بیش از ۱۷۰ هزار میلیارد ریال افزایش پیدا کند.

به گزارش دیده‌بان علم ایران دکتر حسین عسکریان‌ابیانه که روز شنبه در مراسم افتتاح سالن ورزشی شقایق دانشگاه دامغان در استان سمنان سخن می‌گفت، در حالی افزایش حجم فعالیتهای علمی و پژوهشی وزارت علوم را مستمک درخواست افزایش بودجه این وزارتخانه در سال آینده قرار داد که تنها ۱۵ درصد بودجه دانشگاه‌ها صرف امور پژوهشی می‌شود.

دکتر احمدی معاون پژوهشی وزارت علوم پیش از این گفته بود به طور میانگین ۵ درصد اعتبارات دانشگاه‌ها صرف امر پژوهش می‌شود که بر  اساس ابلاغیه وزارت علوم هیچ دانشگاهی حق ندارد درصد اعتبارات در حوزه پژوهش نسبت به کل اعتبار بودجه دانشگاه را از ۱۵درصد کمتر کند و این رقم در مراکز پژوهشی و پژوهشگاه ها باید بین ۲۰ تا ۳۰ درصد باشد.

دکتر عسکریان ابیانه در سخنان خود افزود: بودجه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری امسال ۸۵ هزار میلیارد ریال است که برای بیش از ۲۰۰ مرکز دانشگاهی و آموزش عالی که دارای بیش از چهار میلیون دانشجو هستند، اختصاص یافته است.

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: افزایش بودجه این وزارتخانه نیاز به هم‌فکری نمایندگان مجلس شورای اسلامی و اراده دولت دارد و توجه ویژه دولت تدبیر و امید را می‌طلبد.

دکترعسکریان ابیانه به ۱۲۲ طرح عمرانی بزرگ و کوچک در حال ساخت در دانشگاه هاو مراکزآموزش عالی اشاره کرد و متراژ این طرح ها را بالغ بر ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار مترمربع اعلام کرد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

اعطای ۲۰ میلیون تومان هدیه برای فرزنددار شدن کارکنان ستاد وزارت علوم

پژوهش نابسامان با سامانه سازی ها، سامان می یابد؟ وزیر علوم دستور داد: ایجاد سامانه «ناب» ذیل سامانه «نان»!

افزایش ۱۰ درصدی اعتبارات مصوب دانشگاه‌ها با دستور رئیس جمهور

رحیمی خبر داد: پیگیری تشکیل «صندوق حمایت از توسعه علمی کشور»

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها