پنج شنبه، ۹ فروردین، ۱۴۰۳ | Thursday, 28 March , 2024

آغاز بیست و پنجمین سمینار شیمی آلی با رونمایی از ۴ دارو

نسخه قابل پرینت
کد خبر:26242
شنبه، ۱۱ شهریور، ۱۳۹۶ | 09:04

آغاز بیست و پنجمین سمینار شیمی آلی با رونمایی از ۴ دارو

همزمان با آغاز برگزاری بیست و پنجمین سمینار شیمی آلی در دانشگاه علم و صنعت،‌ ۴ دارو در حاشیه این سیمنار رونمایی شدند.

به گزارش دیده‌بان علم ایران سمینار سه‌روزه شیمی آلی با همکاری دانشکده شیمی دانشگاه علم و صنعت و انجمن شیمی ایران، از امروز ۱۱ شهریور ماه در دانشگاه علم و صنعت ایران آغاز به کار کرده و تا ۱۳ شهریور ماه ادامه دارد.

“سوفوسوبیر” داروی ضد ویروس هپاتیت، “کلوپیدوگرل” داروی ضد لخته خون برای بیماران سکته قلبی و مغزی، “اتورواستاتین” داروی ضد چربی خون و “نیفدیپن” داروی ضد فشار خون از جمله این داروها هستند.

دکتر برخورداری، رییس دانشگاه علم و صنعت در این سمینار گفت: شیمی آلی با توجه به گستردگی این علم تاثیر زیادی در زندگی و کل دانش بشری، فناوری های جدید و دانش کاربردی دارد. مهم ترین هدف سمینار تبادل نظر بین دانشمندان، دانشجویان و پیشکسوتان این حوزه است.

در این سمینار از برخی دستاوردهای علمی جدید اساتید و پژوهشگران و صنعتگران از دانشگاه های مختلف کشور مانند روش‌های نوین و کارآمدتر تهیه مواد موثره دارویی، کاتالیزوهای جدید مورد نیاز واکنش های آلی مانند نانومواد گرافنی، چارچوب های جدید آلی فلزی، نانو کامپوزیت صدف و نانومواد مغناطیسی همچنین استفاده از آنها برای درمان بیماری های صعب العلاج مانند سرطان، حسگر تشخیص دیابت، مهندسی بافت، نانوکامپوزیت های نازک، چسبنده و سبک جاذب امواج رادار با پهنا و شدت جذب مناسب و … رونمایی می‌شوند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

فصلنامه «شیمی آلی» به زبان فارسی منتشر شد

یافته شیمیدانان ایرانی نشان داد: امکان انتخاب فراورده ها با تغییر عدد اکسایش کاتالیزور طلا

دکتر حکیم الهی، استاد شیمی دانشگاه های شیراز و تایوان درگذشت

پیکر مرحوم دکتر بکاولی، استاد شیمی دانشگاه فردوسی مشهد تشییع شد

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها