- دیده بان علم ایران – Iran Science Watch - https://didehbanelmiran.ir -

سرپرست وزارت علوم: هدف دولت تحقق رشد ۸ درصدی در اقتصاد است

سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: با اتکای صنعت به علم و دانشگاه ، چشم‌اندازی از رشد و تحول اقتصادی در کشور ایجاد می‌شود.

به گزارش دیده‌بان علم ایران دکترسید ضیاء هاشمی در نشست شورای اداری استان هرمزگان بابیان اینکه شهیدان رجایی و باهنر الگوهای موفقی از مدیریت بوده‌اند، اظهار داشت: نوع نگاه این شهیدان بزرگوار برگرفته از دین مبین اسلام و تعالیم پیامبر اسلام (ص) و ائمه اطهار (ع) بوده است.

سرپرست وزارت علوم افزود: ویژگی شهیدان رجایی و باهنر این بوده است که محل شهادت آن‌ها محل کار آن‌ها بوده است و ما هم باید دفتر کار خود را به‌عنوان میدان جهاد و تلاش بدانیم و بر این اساس مدیریت ما نیز مدیریت جهادی خواهد بود.

وی بابیان اینکه انتخابات پرشور امسال نشان داد جامعه مسیر دولت تدبیر و امید را تایید می‌کند، خاطرنشان کرد: ما موظفیم برای نگه‌داری این امانت در فرصت چهارساله دیگر به سمت جامعه مقتدر و امن، آرام و پیشرفته حرکت کنیم و اگر همه سطوح در جامعه دست‌به‌دست هم دهند موفق خواهیم بود.

هاشمی در ادامه بابیان اینکه امروز دولت این امکان را ندارد که منابع کافی را تأمین و در اختیار بخش‌های مختلف قرار دهد، گفت: سیاست قطعی دولت بر این است که همه دستگاه‌ها در یک اقدام هماهنگ تلاش کنند منابع به حداکثر و مصارف به حداقل برسد.

سرپرست وزارت علوم در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه هدف مشترک ما در دولت، رسیدن به یک جامعه آرام، امن و پیشرفته است که به‌عنوان شعار دولت دوازدهم تعیین‌شده و مطالباتی ملی هستند، افزود: هدف نهایی این است که کشور مقتدری باشیم که البته اقتدار ابعاد مختلفی دارد و یک بعد آن ازنظر نظامی است و ما امروز به اقتدار علمی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی نیزنیازداریم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه کشور ما ظرفیت‌های خوب و فوق‌العاده‌ای دارد، اظهار کرد: منابع انسانی، امنیت و سرمایه‌های بزرگ و مهم‌ترین آن ظرفیت‌های مردمی در کشور وجود دارد و می‌توانیم در این موقعیت یک خیز تاریخی داشته باشیم.

دکترهاشمی ادامه داد: هدف ما تحقق رشد ۸ درصدی در اقتصاد است و اهتمام دولت به این امر است اما رسیدن به این رقم کار آسانی نیست و دولت سال گذشته با ایجاد ۶۰۰ هزار فرصت شغلی که نیاز به سرمایه‌گذاری دارد یک رکورد در رسیدن به این امر مهم برجا گذاشت.

وی با اشاره به ظرفیت های راهبردی استان هرمزگان گفت: اگر ۷۷۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در کشور صورت گیرد، رشد اقتصادی ۸ درصدی محقق می‌شود و رسیدن به آن مستلزم تلاش جدی است و هرمزگان از استان‌های تأثیرگذار در این عرصه خواهد بود و از ظرفیت‌های جدی و اصلی برای تحقق رشد اقتصادی کشور برخوردار است.

سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در پایان با اشاره به فعالیت مؤسسات آموزش عالی فراوان در استان هرمزگان وتحصیل ۷۰ هزار دانشجو دراین استان، گفت: حل مسائل استان هرمزگان در گرو این است که با شناسایی فرصت‌ها و استعدادها در سطح استان، نگاه محلی به نگاه ملی پیوند بخورد و دولت این اهتمام را دارد تا در حوزه‌های مختلف نسبت به استان‌ها توجه ویژه داشته باش