- دیده بان علم ایران – Iran Science Watch - https://didehbanelmiran.ir -

روز علم ایران و آلمان برگزار می شود

اولین جلسه کارگروه ملی هماهنگی و پیگیری همکاری های علمی و بین المللی با کشور آلمان در سالن ریاست دانشگاه علم و صنعت ایران با حضور نمایندگان ۲۵ دانشگاه کشور و مسئولان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد.

به گزارش دیده‌بان علم ایران به گفته دکتر هادی شهریار شاه حسینی، معاون بین‌الملل دانشگاه علم و صنعت ایران ، در ابتدای این جلسه سوابق گسترده همکاری و ارتباطات علمی دانشگاه علم و صنعت ایران و دانشگاه های آلمان به اطلاع حاضران در جلسه رسید. سپس برنامه های جاری و به اتمام رسیده برای گسترش همکاری های علمی ایران و آلمان با محوریت دانشگاه علم و صنعت ایران اعلام شد. این برنامه ها شامل راه اندازی وب سایت کارگروه، مکاتبه با دانشگاه های ایران برای برنامه ریزی به منظور تعیین نماینده ویژه هر دانشگاه به منظور همکاری های علمی با کشور آلمان، انجام چندین نشست تخصصی و کارگاه موضوعی در خصوص ارتباطات علمی با آلمان و هماهنگی با وزارت امور خارجه و رایزنی علمی جمهوری اسلامی ایران در کشورهای اروپایی بودند.

در ادامه معاون بین‌الملل دانشگاه علم و صنعت ایران، برنامه های پیشنهادی میان مدت و بلندمدت آتی برای پیشبرد همکاری های علمی دو کشور ایران و آلمان را تشریح کرد.

دکتر شاه حسینی اظهار داشت: دانشگاه علم و صنعت ایران تمهیدات لازم برای توسعه همکاری های علمی دو جانبه با پژوهشگران و دانشمندان ایرانی و آلمانی را در نظرگرفته و سامانه اطلاع رسانی همکاری های علمی دانشگاه های ایران و آلمان را ایجاد خواهد کرد. راه اندازی سامانه همتایابی علمی میان پژوهشگران و اساتید ایرانی و آلمانی، تنظیم تقویم رخدادهای علمی ایران و آلمان و اجرای برنامه های تبادل پژوهشگران بین دانشگاه های علاقمند به همکاری مشترک، تنظیم برنامه حمایت مالی برای انجام پژوهش هایی در سطح عالی و ممتاز بین دو کشور، برنامه ریزی برای راه اندازی دوره های مشترک تحصیلات تکمیلی با هدف پیشبرد همکاری های پژوهشی بین دو کشور، برنامه ریزی برای ایفای نقش موثر در بخش آموزشی و پژوهشی پژوهش های کلان اجرایی بین دو کشور هم به همین منظور صورت خواهد گرفت.

دکتر شاه حسینی در تشریح قسمت دوم اولین نشست کارگروه ملی هماهنگی و پیگیری همکاری های علمی و بین المللی با کشور آلمان گفت: این قسمت از نشست مذکور به تبیین برنامه ریزی های انجام شده برای برگزاری روز علم ایران و آلمان اختصاص یافت.

به گفته وی مراسم روز علم ایران و آلمان در تاریخ ۲ و ۳ آبان ماه سال جاری در دانشگاه علم و صنعت ایران و با حضور بیش از ۴۰ نفر از روسای مرکز تحقیقاتی و دانشگاه ها، پژوهشگران و مسئولان وزارت فدرال آموزش و تحقیقات آلمان برگزار می شود.

برگزاری این مراسم در پی توافق وزارت علوم ایران و وزارت فدرال آموزش و تحقیقات آلمان در مورد برگزاری روز علم آلمان در ایران رخ می دهد. در روز اول تعدادی کارگروه و همایش تخصصی در دانشگاه علم وصنعت ایران برگزار می شود و در روز دوم هم بر اساس گروه بندی علمی صورت گرفته، اساتید دانشگاه های مختلف کشور آلمان در برخی دانشگاه های ایران حضور یافته و گروه های کاری متنوعی را شکل می دهند.

انتهای پیام