شنبه، ۱ اردیبهشت، ۱۴۰۳ | Saturday, 20 April , 2024

چهارمین کنگره بین‌المللی متخصصان جوان علوم‌زمین برگزار شد

نسخه قابل پرینت
کد خبر:25896
دوشنبه، ۶ شهریور، ۱۳۹۶ | 08:20

چهارمین کنگره بین‌المللی متخصصان جوان علوم‌زمین برگزار شد

چهارمین کنگره بین‌المللی متخصصان جوان علوم‌ زمین با شعار کاهش مخاطرات زمین شناختی، منابع انرژی برای نسل آینده در تهران برگزار شد.

به گزارش دیده‌بان علم ایران در این کنگره که با حضور زمین‌شناسانی از کشورهای مختلف در محل سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور برگزار شده است، زمین‌شناسان جوان به تبادل تجربیات و آخرین یافته‌های مرتبط با علوم‌زمین می‌پردازند.

رئیس شبکه بین‌المللی متخصصان جوان علوم زمین در مراسم افتتاحیه، ضمن اشاره به جایگاه زمین‌شناسی ایران در منطقه خاورمیانه از میزبانی کشورمان تقدیر و تشکر کرد.

آقای منگ وانگ افزود: شبکه  YESبه عنوان یکی از پیامدهای برنامه IYPE (سال بین‌المللی سیاره زمین) درسال ۲۰۰۷ شکل گرفت و در سال ۲۰۰۹، تحت سرپرستی یونسکو، اولین کنگره بین‌المللی خود را در پکن چین با محوریت موضوع آب وهوا، محیط زیست، علوم زمین و جامعه با حضور ۳۸۰ شرکت کننده از ۴۰ کشور دنیا برگزار کرد.

وی تصریح کرد: دومین کنگره زمین‌شناسان جوان نیز در سال ۲۰۱۲، در بریزبن استرالیا و سومین دوره کنگره در سال ۲۰۱۴ در دارالسلام تانزانیا برگزار شد.

رئیس شبکه YESخاطر نشان کرد: به دلیل توانمندی‌های ایران در مباحث مختلف علوم زمین تصمیم گرفتیم تا چهارمین دوره این کنگره مهم و بین‌المللی را در ایران برگزار کنیم و از این تصمیم خشنودیم.

گفتنی است این شبکه قصد دارد با تاسیس یک شبکه جهانی میان رشته‌ای به حل چالش‌های موجود در رشته‌های علوم‌زمین بپردازد و گامی نو در جهت تحقق شعار IYPE یعنی “علوم‌زمین در جهت ارتقای جامعه” بردارد.

چشم‌انداز شبکه متخصصان جوان علوم‌زمین، ترویج علوم‌زمین بین جوانان زیر ۳۵ سال در راستای ارتقای جوامع و دستیابی به توسعه پایدار است.

چهارمین کنگره بین‌المللی متخصصان جوان علوم‌زمین که  از ٥ شهریور در تهران آغاز شده است تا ۸ شهریور در محل سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور با حضور میهمانانی از سراسر دنیا ادامه می‌یابد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

بی محلی پروژه های ملی به اطلاعات پایه زمین شناسی و خسارات فراوان به کشور!

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها