سه شنبه، ۴ اردیبهشت، ۱۴۰۳ | Tuesday, 23 April , 2024

ربات چهره‌خوان ایرانی، ویلچر معلولان را هدایت می‌کند

نسخه قابل پرینت
کد خبر:25301
یکشنبه، ۲۹ مرداد، ۱۳۹۶ | 12:22

ربات چهره‌خوان ایرانی، ویلچر معلولان را هدایت می‌کند

ربات تعاملگرای دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز، مقام اول مسابقات ربات‌های نمایشی و عنوان ویژه‌ترین ربات مجموعه مسابقات رباتیک شانزدهمین نمایشگاه الکامپ شیراز را به دست آورد.
به گزارش دیده‌بان علم ایران معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد واحد شیراز با ارائه گزارشی و معرفی توانمندی‌های مرکز رشد واحدهای فناور این واحد دانشگاهی در شانزدهمین نمایشگاه الکامپ شیراز، توضیحاتی درباره نتایج مسابقات رباتیک جانبی این نمایشگاه ارائه کرد.
دکتر محمد مهدی جباری گفت: در این دوره از مسابقات، ربات تعاملگرای دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز توانست مقام اول مسابقات ربات های نمایشی و عنوان ویژه ترین ربات مجموعه مسابقات رباتیک شانزدهمین نمایشگاه الکامپ شیراز را به خود اختصاص دهد.

وی افزود: این ربات با تلاش محمدرضا بهمنی، دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد واحد شیراز و با حمایت حوزه معاونت پژوهش و فناوری این واحد دانشگاهی طراحی و ساخته شده است.

جباری تصریح کرد: این ربات به عنوان یک شبیه ساز حرکت ویلچر هوشمند عمل می‌کند که با استفاده از حرکات صورت فرد و پردازش تصاویر و تنها از طریق یک نرم افزار نصب شده بر روی موبایل، وضعیت نگاه و چرخش صورت بیمار را ثبت و مورد تحلیل قرار داده و سپس ویلچر هوشمند را به همان سمت حرکت می دهد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

نتایج اندازه‌گیری شدت امواج الکترومغناطیسی در نقاط مختلف تهران را آنلاین ببینید!

تست عملکرد حسگرهای فضایی در پژوهشگاه فضایی ایران میسر شد

مراسم یادبود پرفسور خدادوست، فردا در تهران برگزار می شود

ساخت توپک هوشمند اطفای حریق با قابلیتهای گوناگون در دانشگاه آزاد شیراز

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها