جمعه، ۱۰ فروردین، ۱۴۰۳ | Friday, 29 March , 2024

جذب پژوهانه ۲۰۱۷ اتحادیه اروپا توسط دانشگاه ملایر

نسخه قابل پرینت
کد خبر:25210
شنبه، ۲۸ مرداد، ۱۳۹۶ | 15:02

براساس نتایج اعلام شده اخیر اتحادیه اروپا، دانشگاه ملایر به عنوان تنها دانشگاه ایرانی در سال ۲۰۱۷ موفق به جذب پژوهانه از اتحادیه اروپا برای هر دو پروپوزال ارائه شده خود شده است.
به گزارش دیده بان علم ایران در راستای سیاست های کلی دولت جمهوری اسلامی ایران و همین‌طور در راستای ارتقای جایگاه علمی دانشگاه و با همت مدیریت اموربین الملل دانشگاه ملایر، دو پروپوزال برای استفاده از حمایت مالی اتحادیه اروپایی با همکاری دانشگاه های معتبر اتحادیه اروپا تنظیم شد و پس از ثبت آنها و براساس رقابت بین تمامی پروپوزال های ارائه شده به اتحادیه اروپا، هر دو پروپوزال دانشگاه ملایر مورد حمایت مالی اتحادیه اروپا قرار خواهد گرفت.

براین اساس، دانشگاه ملایر اولین قرارداد علمی- پژوهشی در طرح اراسموس پلاس اتحادیه اروپا را با MontPellier SupAgro School of Agricultural Technology کشور فرانسه به مبلغ کلی ۴۳۵,۴۳۰ یورو امضا کرد.

 دومین پروژه بین المللی دانشگاه در سال ۲۰۱۷ نیز با Vilnius Gediminas technical University کشور لیتوانی به مبلغ ۴۷۵,۰۰۰ یورو منعقد شد.

پیرو این قراردادهای بین المللی، طی دو سال متوالی (۲۰۱۷ تا ۲۰۱۹) و در چارچوب برنامه Mobility Credit اتحادیه اروپا، تبادل استاد و دانشجو، تبادلات مشترک علمی و انجام پروژه های تحقیقاتی مابین دانشگاه ملایر و MontPellier SupAgro School of Agricultural Technology و Vilnius Gediminas technical University براساس تفاهم طرفین درخصوص رشته ها و مقاطع تحصیلی مورد مشارکت با حمایت مالی اتجادیه اروپا (EU) انجام خواهد شد.

گفتنی است دانشگاه ملایر در سال ۲۰۱۵ نیز موفق به اخذ گرنت پژوهشی برای پروژه GeoNetC به مبلغ یک میلیون یورو از اتحادیه اروپایی شده بود و براین اساس و با توجه به قراردادهای آتی، یکی از دانشگاه های موفق در حوزه روابط بین الملل وزرات علوم، تحقیقات و فناوری محسوب می شود.

دانشگاه ملایر درسال ۱۳۷۰ با عنوان دانشکده تربیت دبیر ملایر (وابسته به دانشگاه بوعلی سینا) با پذیرش ۳۰ دانشجو در رشته علوم تربیتی – تکنولوژی آموزشی آغاز به کارکرد و همزمان زمینی در کیلومتر ۴ جاده اراک (محل فعلی دانشگاه) به این دانشکده اختصاص یافت و مقدمات ساخت این دانشکده فراهم شد.

از سال ۱۳۷۳ با پذیرش دانشجو در رشته دبیری ریاضی، تعداد رشته‌ها به دو رشته افزایش یافت و این روند تا سال ۷۹ با فراز و نشیب هایی ادامه یافت. در سال ۱۳۷۹ تلاش مسئولان وقت دانشکده، کمک های ارزشمند افراد نیکوکار شهرستان و همچنین انتقال ساختمان دانشکده صنعت از وزارت نفت به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، عملا زمینه توسعه دانشکده به مجتمع آموزش عالی را ملایر فراهم آورد و همزمان، کمیته‌ای تخصصی کار تهیه و تدوین برنامه توسعه دانشگاه ملایر را به انجام رساند.

درسال ۱۳۸۴ مجتمع آموزش عالی ملایر از دانشگاه بوعلی سینا مستقل شد و رسماً به عنوان دانشگاه ملایر فعالیت خود را آغاز کرد. با تلاش و کوشش مسوولان، روند تکمیل پروژه ساختمان اصلی دانشگاه شتاب بیشتری یافت و سایت جدید دانشگاه در سال ۱۳۸۶ به بهره برداری رسید. پس از آن با اهتمام مسوولان برای توسعه همه جانبه دانشگاه، تلاش های فراوانی برای اخذ مجوز رشته های جدید آغاز شد که نتیجه این تلاش ها منجر به اخذ مجوز تاسیس ۷۰ رشته تحصیلی جدید شامل ۱۴ رشته در مقطع دکتری، ۳۰ رشته در مقطع کارشناسی ارشد و ۲۶ رشته در مقطع کارشناسی شد.

هم اکنون حدود شش هزار و ۴۰۰ دانشجو در ۷۰ رشته و در قالب هفت دانشکده عمران و معماری، فنی و مهندسی، منابع طبیعی و محیط زیست، علوم پایه، علوم ریاضی و آمار، ادبیات و علوم انسانی و کشاورزی مشغول به تحصیل هستند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

مشارکت ایران در تدوین دستورالعمل‌های جهانی نانومواد

مرکز تحقیقات فرآوری لیزری مواد راه اندازی شد

دانشجویان کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد می توانند با پایان نامه، ۸ واحد درسی بگیرند

مجوز مصرف چغندر قند تراریخته در اروپا تمدید شد

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها