- دیده بان علم ایران – Iran Science Watch - https://didehbanelmiran.ir -

سازه‌نماهای ایرانی که صنعت ساختمان را متحول می‌کنند: کاهش ۳۰درصدی هزینه ساخت

فناوران یک شرکت‌ دانش‌بنیان پارک فناوری پردیس به تازگی از یک سازه ساختمانی نوین رونمایی کردند که به گفته آنها با مزیت‌های بسیاری که دارد قادر به دیوارکشی همراه با سازه‌نما در یک مرحله است.

به گزارش دیده‌بان علم ایران‌، مهرناز فتاح حصاری، مدیرعامل این شرکت فناور در خصوص این سازه گفت:  در این فناوری تازه، دو فناوری ادغام شده‌اند و با یک شیوه ساخت جدید به یک محصول نو دست یافته‌ایم.


وی بیان کرد: این محصول یک دیوار ده‌سانتی است که هم نمای بیرونی ساختمان است و هم دیوار داخلی ساختمان را پوشش می‌دهد؛ قسمت داخلی جزو دیوارهای فوق سبک قرار می‌گیرد و عایق صوت، حرارات و مقاوم در برابر حریق است و قسمت بیرونی هم بتن پرمقاومت است که با ضخامت کم، این مجموعه دیوار نما را تشکیل می‌دهد.


فتاح در ادامه به رفع چالشی که این محصول در صنعت ساختمان ایجاد می‌کند اشاره کرد و گفت: یکی از مشکلاتی که هم اکنون در صنعت ساختمان وجود دارد این است که در ساختمان‌های بلند ابتدا دیوارکشی‌ها انجام می‌شود و سپس سازه نما به این دیواره‌ها اضافه می‌شود . در واقع دو مرحله کار شامل زمان و هزینه است.


فتاح حصاری تصریح کرد: با سازه نوین ارائه شده، این دو مرحله به یک مرحله کاهش می‌یابد؛ به گونه‌ای که این سازه از داخل، دیوار داخلی و از بیرون، نمای ساختمان محسوب می‌شود و به این دلیل که در ساختمان‌های بلند مرتبه بحث هزینه و سرعت دو فاکتور مهم به شمار می آیند، این محصول پتاسیل ایجاد تغییر و تحول زیادی را در صنعت ساختمان داراست.


مجری این طرح در خصوص مزیت‌هایی که این دیوار برای صنعتگران ساختمان ایجاد می‌کند گفت: این دیوار سرعت ساخت را تا ۵۰ درصد افزایش و هزینه‌ها را تا ۳۰ درصد کاهش می‌دهد، این درحالی است که ضخامت نهایی دیوارهای پیرامونی هم تا ۳۰ درصد کم می‌شود و مقاومت بتن آن حداقل دوبرابر بتن‌های عادی است.

انتهای پیام