چهارشنبه، ۲۹ فروردین، ۱۴۰۳ | Wednesday, 17 April , 2024

پشتیبانی از ۲۰۴ طرح تحقیقاتی جدید در صندوق حمایت از پژوهشگران تصویب شد

نسخه قابل پرینت
کد خبر:25171
شنبه، ۲۸ مرداد، ۱۳۹۶ | 10:50

پشتیبانی از ۲۰۴ طرح تحقیقاتی جدید در صندوق حمایت از پژوهشگران تصویب شد

صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی در آخرین جلسه کمیته تخصصی خود به تازگی حمایت از ۲۰۴ طرح پژوهشی جدید را تصویب کرده تا این طرح‌ها به زودی وارد مرحله اجرایی شوند.

به گزارش دیده‌بان علم ایران در آخرین جلسه کمیته تخصصی صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی با حمایت از  ۴۲ طرح پژوهشی، ۱۲ طرح پسادکترا و ۱۴۹رساله دکترا  و در مجموع ۲۰۴  طرح موافقت شد تا زمینه برای فعالیت پژوهشگران کشور بیش از پیش فراهم شود.

از جمله دستاوردهای طرح های مذکور می توان به تعهد به چاپ  ۱۳۸ مقالهISI  در سطح Q1، ۱ مقاله ISI در سطح Q2، ۱۶۰ مقاله ISI، ۱۱ مقاله ISC، ۲ مقاله JCR، ۲۹ مقاله علمی پژوهشی، تالیف ۸ عنوان کتاب، ۱نرم افزار، ۱ مورد ساخت دستگاه، ۲ ثبت اختراع، ۲ مورد ساخت نمونه محصول، ۳ مورد تولید محصول آزمایشگاهی، ۲ دانش فنی و طراحی ۳ مدل مفهومی اشاره کرد.

این طرح ها به زودی وارد مرحله اجرایی‌سازی می‌شوند تا دستاورد آنها باعث ارتقای سطح علمی و دستیابی به فناوری برای کشور شود. در واقع کمیته تخصصی یکی از ارکان صندوق است که تصویب نهایی طرح های پژوهشی برای حمایت را انجام می‌دهد ، به این صورت که طرح های پژوهشی تایید شده در هر یک از ۱۳ کارگروه مختلف صندوق به کمیته تخصصی می رود تا در آنجا تصویب شود.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

تصویب ۷ طرح پژوهشی علوم انسانی در صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران

امکان سنجی تولید سوخت ترکیبی بیودیزل و گازوییل توسط محققان دانشگاهی

تصویب پشتیبانی از ۸۲ طرح پژوهشی جدید در صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران

ترسیم نقشه راه حوزه مهندسی در کشور

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها