پنج شنبه، ۹ فروردین، ۱۴۰۳ | Thursday, 28 March , 2024

امضای تفاهمنامه معاونت‌های «بهداشت» و «تحقیقات» وزارت بهداشت برای توسعه پژوهش‌های کاربردی

نسخه قابل پرینت
کد خبر:24988
دوشنبه، ۲۳ مرداد، ۱۳۹۶ | 12:36

امضای تفاهمنامه معاونت‌های «بهداشت» و «تحقیقات» وزارت بهداشت برای توسعه پژوهش‌های کاربردی

تفاهمنامه مشترک همکاری بین معاونت های بهداشت و تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی صیح امروز در دفتر معاونت بهداشت به امضای دکتر سیاری و دکتر ملک زاده رسید.

به گزارش دیده‌بان علم ایران این تفاهمنامه در راستای تقویت برنامه های تحقیقاتی و پژوهشی دو معاونت بهداشت و تحقیقات و فناوری و در پی تشکیل کمیته مشترک تحقیقات کاربردی در سال ۹۵ بین دو معاونت به امضا رسید.

دکتر سیاری معاون بهداشت وزرات بهداشت در   مراسم امضای این تفاهم‌نامه گفت: معاونت بهداشت ۱۵ برنامه و ۱۰ پروژه کلان بهداشتی در طرح تحول بهداشت اجرا کرده است که دهمین پروژه «همکاری با مراکز تحقیقاتی در جهت اجرای پژوهش های کاربردی» در حوزه بهداشت است.

دکتر سیاری افزود: امیدواریم با انعقاد این تفاهمنامه این پروژه به نحو مطلوب اجرایی شده و باعث پیشرفت برنامه های پژوهشی حوزه بهداشت شود.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت نیز با اشاره به اهمیت پژوهش در بخش بهداشت گفت: برنامه‌های کلان بهداشتی همچون برنامه ملی “ایراپن” را می توان در قالب تحقیقات کاربردی به نحو مطلوب تری انجام داد.

دکتر ملک‌زاده گفت: هم اکنون نیز ۵۰ درصد برنامه‌های پژوهشی همچون “کوهورت ها” را کارکنان بخش بهداشت انجام می‌دهند.

رییس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت نیز در این مراسم با اشاره به تشکیل کمیته تحقیقات کاربردی در حوزه بهداشت که از سال ۹۵ به ریاست دکتر ملک زاده معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تشکیل شده است، گفت: این کمیته با اهداف مشخص برای پیشبرد برنامه های پژوهشی در حوزه بهداشت تشکیل شد.

دکتر تبریزی افزود: طی این مدت ۱۰ منطقه آمایشی تعیین و کل مراکز تحقیقاتی بهداشتی در کشور مشخص شدند.

وی بیان کرد: برنامه های توانمندسازی برای تیم های آموزشی در کلان مناطق کشور بر اساس زیرساخت هایی که طی سه سال گذشته در حوزه بهداشت کشور به وجود آمده است، از برنامه های این کمیته بوده است.

وی گفت: این زیرساخت ها به ما کمک می کند که برنامه های پژوهشی خود را در قالب “کوهورت ها” و برنامه های دیگر تحقیقاتی انجام دهیم.

بر اساس این گزارش در مقدمه این تفاهمنامه آمده است: «با توجه به اهميت برنامه مديريت پژوهش هاي كاربردي حوزه با رويكرد تقويت توليد و بكارگيري شواهد علمي در برنامه ريزي ها و مديريت نظام سلامت و در راستای پروژه پشتیبان همكاري با مراكز تحقيقات حوزه سلامت از برنامه های تحول بخش بهداشت به منظور گسترش همکاری های پژوهشی در نظام سلامت “برنامه تقویت و توسعه تحقیقات نظام سلامت Health System Research طی تفاهم نامه مشترک بین معاونت های بهداشت و تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی منعقد می‌شود. با امضای این تفاهم نامه طرفین حد اعلای تلاش خود را در جهت توسعه تحقیقات نظام سلامت و ارتقای سلامت جامعه از طریق بهبود کیفیت خدمات بهداشتی مبذول می نمایند.»

انتهای پیام

مطالب مرتبط

ملک زاده اعلام کرد: ۱۰ سرطان نخست ایرانیان بر اساس تازه ترین آمار «ثبت سرطان» کشور

اتفاق تلخ قشم و دو پرسش از وزیر بهداشت!

دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، مرکز پروژه ایرانوم در غرب کشور شد

نخستین محصول سلول های بنیادی در حوزه پوست در کشور رونمایی شد

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها