جمعه، ۱۰ فروردین، ۱۴۰۳ | Friday, 29 March , 2024

وزیر ICT خبر داد: ایجاد کریدور علم و فناوری از رودهن تا فرودگاه پیام/ ادامه مذاکرات خرید ماهواره سنجشی

نسخه قابل پرینت
کد خبر:24003
یکشنبه، ۸ مرداد، ۱۳۹۶ | 12:43

وزیر ICT خبر داد: ایجاد کریدور علم و فناوری از رودهن تا فرودگاه پیام/ ادامه مذاکرات خرید ماهواره سنجشی

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از تصویب ایجاد کریدور علم و فناوری از مرکز مخابراتی رودهن در شرق تهران تا فرودگاه پیام در استان البرز خبر داد.

به گزارش دیده‌بان علم ایران، دکتر محمود واعظی در مراسم افتتاح پارک علم و فناوری ارتباطات و اطلاعات با اشاره اهمیت ارتباط دولت و صنعت با دانشگاه ، گفت : در وزارت ارتباطات در ۴ سال گذشته تجربه موفق همکاری مثلث دولت ، بخش خصوصی و دانشگاه را داشته ایم و تجربه همکاری  این مثلث می تواند در بخش های دیگر نیز مورد استفاده قرار گیرد.

وی با اشاره به مسوولیتی که در  ستاد اقتصاد مقاومتی استان البرز دارد نیز تاکید کرد : این استان دارای نیروهای مستعد دانشگاه، صنایع پیشرو  و مراکز کشاورزی علمی است و زیرساخت های خوبی هم در در ۴ سال گذشته در این استان ایجاد شده است و در حوزه دولت الکترونیک نیز خدمات مناسبی ارایه می شود.

واعظی با تاکید بر اینکه امروز نفت، بانک و بیمه ایجاد ثروت نمی کند، اظهار داشت:  امروز ثروت در علم و فعالیت دانش بنیان  است به طوری که از ۱۰ شرکت برتر دنیا  ۹ شرکت در این حوزه فعالیت می کنند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به تصویب طرح کریدور علم و فناوری اشاره کرد و تصریح داشت : این کریدور از تهران در مرکز مخابراتی رودهن آغاز و از پژو هشگاه های فضایی و ارتباطات و فناوری اطلاعات در تهران عبور می کند و با گذر از پارک علم و فناوری ارتباطات و فناوری اطلاعات به شهرک ICT در مجموعه پیام منتهی می شود و البته بقیه وزارتخانه ها هم می توانند در این کریدور حضور داشته باشند.

وی مجموعه پیام را مکمل پارک علم و فناوری ارتباطات و اطلاعات عنوان کرد و افزود:  قرار نیست در این حوزه کار تکراری انجام شود و استارتاپ هایی که در دانشگاه ها تشکیل می شود و از مرحله ای به بعد می توانند در این پارک مستقر شده و بعد از مدتی که بزرگتر شده باشند و نیاز به امکانات بیشتری داشته باشند در شهر بین المللی ICT  در منطقه پیام استقرار می یابند و از مزایای این پارک هم در آن منطقه برخوردار هستند.

واعظی در بخش دیگری از سخنان خود، به فعالیت مرکز فضایی پاکدشت در مجموعه پیام  نیز، اشاره کرد و از ادامه مذاکرات برای خرید ماهواره سنجشی خبر داد و گفت : ساخت ماهواره  مخابراتی نیز، در حال انجام است.

وی با بیان اینکه در منطقه ویژه اقتصادی پیام بستر برای انجام فعالیت های مختلف آماده است ، افزود : طرح تبدیل فرودگاه پیام به مسافربری به تصویب رسیده است و در آینده نزدیک اجرایی می شود که این کار تاثیر بسیاری در منطقه دارد.

وزیر ارتباطات در پایان سخنان خود اظهار امیدواری کرد: کابینه جدید انتخابی در دولت دوازدهم با قوت بیشتر در راستای برنامه های رییس جمهور و خواسته های مردم ، منسجم و هماهنگ، عمل کند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

سخنگوی سازمان فضایی خبر داد: انجام هفت پرتاب تحقیقاتی و عملیاتی از ابتدای دولت فعلی/تصویب انجام ۳۰ پرتاب فضایی تا پایان ۱۴۰۶

تازه ترین پرده از ۱۴ سال وعده سازمان پژوهش ها: ساخت ماهواره «آیات» نیازمند دو میلیون دلار اعتبار است

رونمایی از دو ماهواره «ناهید ۲» و «طلوع ۳» همزمان با روز ملی فناوری فضایی

در راستای برنامه پرتاب ماهواره زمین آهنگ انجام شد: آزمون موفق زیرمداری بلوک انتقال مداری

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها