- دیده بان علم ایران – Iran Science Watch - https://didehbanelmiran.ir -

حضور ۱۲ تن از روسای دانشگاه‌های ایران در اجلاس رؤسای دانشگاههای جهان اسلام

۱۲ تن از روسا و ۵ تن از مدیران مراکز روابط بین الملل دانشگاههای کشور در اجلاس روسای دانشگاه‌های جهان اسلام که با شرکت ۱۳۰ دانشگاه جهان اسلام در آنکارا پایتخت ترکیه برگزار شد شرکت کردند.

به گزارش دیده‌بان علم ایران رؤسای دانشگاه‌های حاضر در این نشست با محمد ابراهیم طاهریان فرد سفیر ایران در ترکیه و سید علی موسوی دبیرکل گروه دی ۸ “هشت کشور اسلامی در حال توسعه” دیدار و گفتگو کردند.

دکتر غلامرضا کریمی مدیر روابط بین‌الملل دانشگاه خوارزمی گفت: در این دیدار در خصوص گسترش روابط دانشگاهی ایران و ترکیه رایزنی شد و در خصوص افتتاح مرکز حافظ‌شناسی در دانشگاه استانبول و شرکت اعضای هیئت علمی دانشگاههای ترکیه در جایزه های ادبی شهریار و صائب تبریزی و تبادل استاد و دانشجو بین ایران و ترکیه تبادل نظر شد.

وی افزود: در این دیدار در خصوص تاسیس دانشگاه گروه دی ۸ توسط دانشگاه زنجان بحث  و مقرر شد مقدمات این اقدام فراهم شود تا در اجلاس سران کشورهای گروه دی هشت در مهرماه سال جاری این موضوع نهایی شود.

دکتر کریمی گفت: این نشست دو روز بود و موضوعات تضمین کیفیت بخشی به آموزش، تبادل دانشجو، نهادها و مراکز تضمین کیفیت، و برگزاری دوره های آموزشی بین دانشگاههای جهان اسلام مورد بررسی قرار گرفت.

براساس این گزارش روسای دانشگاههای صنعتی شریف، خوارزمی، تبریز، علامه طباطبایی، ارومیه، الزهرا (س)، بوعلی سینا، صنعتی سهند، گیلان، اصفهان و محقق اردبیلی در این اجلاس حضور داشتند.

انتهای پیام