پنج شنبه، ۹ فروردین، ۱۴۰۳ | Thursday, 28 March , 2024

مسن ترین فضانورد اروپا برای سومین بار راهی ایستگاه فضایی است

نسخه قابل پرینت
کد خبر:23925
شنبه، ۷ مرداد، ۱۳۹۶ | 16:01

مسن ترین فضانورد اروپا برای سومین بار راهی ایستگاه فضایی است

فضانورد شصت ساله ایتالیایی و دو فضانورد آمریکایی و روس از روز جمعه سفر خود را به سوی ایستگاه فضایی بین‌المللی آغاز کرده اند.

به گزارش دیده‌بان علم ایران، هدف از این سفر کمک به طرحهای تحقیقاتی و پزشکی در آزمایشگاه فضایی ۱۰۰ میلیارد دلاری شناور در مدار زمین است.

پائولو نسپولی، فضانورد شصت ساله ایتالیایی در این ماموریت و در آغاز سومین سفر فرازمینی خود، عنوان مسن ترین فضانورد اروپایی را از آن خود کرد.

وی که روز دوشنبه با همراهانش وارد ایستگاه فضایی بین المللی می شود با آنکه دو سفر دیگر به فضا رفته بوده برای این ماموریت جدید نیز دوره آموزشی و آمادگی فشرده را طی کرده بود.

نسپولی پیش از آغاز سفر تازه خود گفت: «هر روز از خودم این سوال خنده دار را می پرسم که وقتی بزرگ شوم می خواهم چه کاری بکنم. اینطوری احساس جوانی می کنم و هم فعالیتم را ادامه می دهم.»

او اضافه کرد: «در آخر کار، تنها حس موفقیت کافی نیست. کارهای زیادی است که دوست دارم انجام بدهم مثلا گواهی خلبانی دارم اما یکی از رویاهایم این است که بتوانم هلیکوپتر را خلبانی کنم اما برای این کار گواهی لازم است. سعی خود را کرده ام اما برای این کار یکی دو ماه وقت لازم است و من در هفت هشت سال پیش این فرصت را پیدا نکردم.»

مسن ترین فضانورد اروپا می گوید تصمیم دارد از فضا، مکانهای بخصوصی در زمین را عکسبرداری کرده و هنگام مراجعه به زمین شخصا از آنها بازدید کند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

موفقیت معماران ایرانی در کسب مدال طلای مسابقات جهانی طراحی ایتالیا

ایستگاه فضایی بین المللی از سال آینده پذیرای گردشگران است/اقامت در ایستگاه فضایی با شبی ۳۵ هزار دلار!

برای سال ۲۰۳۰ برنامه ریزی شد: فرود نخستین فضانوردان روسیه در ماه/پرواز آزمایشی فضاپیمای جدید روسیه در ۲۰۲۳

سفر مشترک فضانوردان اماراتی و اسرائیلی به ایستگاه فضایی

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها