- دیده بان علم ایران – Iran Science Watch - https://didehbanelmiran.ir -

ایران بزودی به جمع تولیدکنندگان واکسن هاری انسانی می‌پیوندد

ایران بزودی به جمع تولیدکنندگان واکسن هاری انسانی خواهد پیوست.

به گزارش دیده‌بان علم ایران رییس انستیتو پاستور ایران در حاشیه نشست هیات رییسه پژوهشکده انیستیتو پاستور شمال کشور در آمل با بیان اینکه با تلاش محققان ایرانی، تولید واکسن هاری انسان در مرحله آزمایش به خوبی جواب داده است گفت : با دریافت مجوز بین المللی، به زودی ایران به جمع ۵ کشور تولید کننده این فرآورده های دارویی می پیوندد .

دکتر مصطفی قانعی افزود: انستیتو پاستور ایران از حدود ۴ سال قبل تولید واکسن هاری انسانی را آغاز کرد که هم اکنون مراحل آزمایش را سپری می کند .

رییس انستیتو پاستور ایران با بیان اینکه هیچ مشکلی برای اجرای این طرح مهم تحقیقاتی و زیربنایی در کشور وجود ندارد ، ابرازامیدواری کرد کمتر از دوسال آینده و در سال۹۸، ایران در جمع پنج کشور تولید کننده واکسن هاری در دنیا قرار می گیرد.

قانعی همچنین با اشاره به اینکه هم اکنون ایران در تولید واکسن هاری حیوانی نیز هیچ مشکلی ندارد گفت : تولید انبوه این واکسن درکشور، نیاز داخلی را تامین می کند.

رییس انستیتو پاستور ایران همچنین از برگزاری همایش بین المللی هاری با حضور متخصصان وکارشناسان ۱۵ کشور دنیا نیمه نخست مهرماه در پژوهشکده انیستیتو پاستور شمال کشور در آمل خبر داد وگفت: این همایش یک هفته ای در موضوعات مختلف بیماری هاری ازجمله دلایل، آموزش و روشهای پیشگیری را بررسی می کند .

پژوهشکده انیستیتو پاستورشمال کشور شعبه آمل با داشتن آزمایشگاههای مرجع و تشخیص بیماری های مشترک میان انسان و دام از مراکز علمی و اصلی رسیدگی به نمونه های ارسالی بیماریها محسوب می شود.

انتهای پیام