- دیده بان علم ایران – Iran Science Watch - https://didehbanelmiran.ir -

بانک اطلاعات محصولات فناورانه صادراتی کشور ایجاد شد

بانک اطلاعاتی محصولات فناورانه صادراتی کشور ایجاد شد.

به گزارش دیده‌بان علم ایران، بانک اطلاعاتی محصولات فناورانه صادراتی کشور  با حمایت معاونت علمي و فناوري رياست جمهوری و توسط یک شرکت فناوری ایرانی با هدف جمع‌آوري اطلاعات محصولات شركت‌هاي دانش‌بنيان و فناور كشور در تمامي حوزه‌هاي فناوري و ارزيابي و پايش اين اطلاعات ایجاد شده و، با ایجاد بانك اطلاعاتي اقدام به معرفی توانمندي‌هاي فناورانه صادراتي کشور می شود.

بانك اطلاعاتي محصولات فناورانه صادراتی کشور به آدرس hitechexport.ir حاوی اطلاعات فني محصولات به همراه كاربرد و تصاویر بصورت دسته‌بندی شده بر اساس حوزه فناوري است که اطلاعات مذکور به زبانهای فارسی، انگلیسی، عربی، فرانسوی و روسی ارائه شده‌است. این سایت جهت معرفی ظرفیتهای کشور و بازاريابي بين‌المللي محصولات فناورانه به صورت رسمي در دسترس مخاطبين داخلي و خارجي قرار گرفته ‌است.

شرکت‌های دانش‌بنیان دارای توان صادرات جهت ثبت محصولات خود می‌توانند از طریق لینک ثبت نام موجود در سایت اقدام کنند. مراحل ثبت نام شامل ثبت اطلاعات اولیه مربوط به شرکت و محصول، ارزیابی اولیه، ثبت اطلاعات تکمیلی شرکت و محصول و ارزیابی ثانویه است. در صورت تایید محصول توسط كارشناسان در مرحله چهارم، اطلاعات مورد نیاز جهت نمایش محصول به چهار زبان انگلیسی، روسی، عربی و فرانسوی ترجمه خواهد شد.

از دیگر اقدامات انجام گرفته در راستای معرفی محصولات دانش بنیان کشور، حمایت از درج محصولات در سایتهای چند زبانه B2B است که امکان معرفی تولیدات دانش بنیان به تجار و سرمایه گذاران خارجی را فراهم می کند. سایت‌های ۲exim.com و Zoodel.com از جمله این بسترهای B2B هستند.

سایت Zoodel بعنوان بستر تجارت آنلاین B2B با مأموریت تسهیل و بهبود تجارت میان ایران با کشورهای همسایه و جاده ابریشم ایجاد شده است که در یک بستر آنلاین، راههای برقراری ارتباط بین فروشندگان و خریداران داخلی و خارجی را فراهم می‌کند تا از این طریق تمام نیازهای تجاری آنان رفع شود. فروشندگان و خریداران در بستر تجاری زودل می‌توانند تجارت خود را گسترش دهند.

از طریق این بستر تجارت میان ایران و کشورهای همسایه (افغانستان، عراق، عمان، ترکیه) و کشورهای جاده ابریشم (ارمنستان، آذربایجان، گرجستان، قزاقستان، قرقیزستان، پاکستان، روسیه، تاجیکستان، ترکمنستان و ازبکستان) تسهیل می‌شود.

«زودل» به فروشندگان و خریداران کمک می‌کند تا زنجیره تامین خود را بهبود بخشند. سایت زودل به زبانهای فارسی، انگلیسی، عربی، روسی، ترکی استانبولی و چینی ایجاد شده و خدمات متنوعی را جهت توسعه بازار صادراتی به اعضا ارائه می‌دهد. در حال حاضر این سایت حاوی اطلاعات یک هزار و ۳۴۹ محصول از بالغ بر ۲۳۰ شرکت دانش‌بنیان بعنوان یکی دیگر از بانکهای اطلاعاتی به‌شمار می‌آید.

«سایت ۲exim» سامانه بین‌المللی ایرانی است که با شیوه های نوین بازاریابی صادراتی به معرفی محصولات ایرانی در بازارهای خارجی می پردازد. این سامانه یک بازار مجازی بین المللی ایرانی است که در آن خریداران و فروشندگان با نیازها و پیشنهادات یکدیگر آشنا شده و به کمک متخصصین و مترجمین ۲exim به مذاکره و تبادل اطلاعات می پردازند.

بازارهای هدف ایران با توجه به میزان صادرات در دو سال اخیر در گام اول کشورهای عراق، امارات، چین، افغانستان، هند، ترکمنستان، ترکیه، آذربایجان، پاکستان است. ایجاد سایت ۲exim به زبان‌های فارسی، انگلیسی، عربی و روسی محصولات صادراتی را به شیوه‌ای عملی و مناسب به بازارهای هدف معرفی می‌کند. این پایگاه نیز در حال حاضر حاوی اطلاعات ۲۹۹ محصول از ۷۶ شرکت دانش‌بنیان است.

همچنین از جمله بانکهای اطلاعاتی محصولات دانش‌بنیان کشور که رویکرد صادرات ندارند؛ اما بستر اطلاعاتی خوبی هستند می‌توان به Iranlabexpo.ir که حاوی اطلاعات ۹ هزار و ۴۵۵ تجهیزات و ۴۲۱ مواد از ۳۹۴ شرکت حوزه مواد و تجهیزات آزمایشگاهی به دو زبان فارسی و انگلیسی، سایت Nanoproduct.ir که حاوی اطلاعات ۱۸۷ محصول در حوزه مواد و تجهیزات نانوفناوری به دوزبان فارسی و انگلیسی و همچنین سایت daneshbonyankala.ir که حاوی اطلاعات ۳۳۸ محصول در حوزه‌های دانش‌بنیان اشاره کرد.

انتهای پیام