- دیده بان علم ایران – Iran Science Watch - https://didehbanelmiran.ir -

رامین گلستانیان در سوگ پدر/استاد فیزیک دانشگاه خوارزمی درگذشت

دکتر نعمت‌الله گلستانیان، استاد پیشکسوت، کوشا و صاحب آثار فراوان در عرصه‌ فیزیک و از مفاخر ماندگار دانشگاه خوارزمی درگذشت.

به گزارش دیده بان علم ایران، مراسم تشییع پیکر این استاد والامقام، ساعت ۸صبح پنج شنبه پنجم امرداد از مقابل منزل استاد به نشانی شهرک غرب، خیابان سیمای ایران، روبه‌روی دانشگاه آزاد، شهرک پردیسان، زنبق ۲،پلاک ۶۴ به سمت بهشت زهرا برگزار می‌شود.
مرحوم گلستانیان متولد ۱۳۱۳ بود و كارشناسى فیزیك را از دانشگاه تربیت معلم در سال ۱۳۴۲ اخذ کرد. وی در سال ۱۳۴۹ از دانشگاه پاریس كارشناسى ارشد الكترونیك گرفت و از همین دانشگاه در سال ۱۳۵۱ نیز دكتراى تخصصى الكترونیك دریافت کرد.

گلستانیان از سال ۱۳۵۵ تاكنون، در دانشگاه خوارزمی(تربیت معلم) در کسوت استادی به تربیت و پرورش دانشجویان فیزیک پرداخت و استادان بسیاری زیر نظر ایشان تربیت شدند.

از زمینه‏‌هاى علمى و تحقیقاتى دکتر گلستانیان می‌توان به تدریس دروس الكترونیك، آزمایشگاه الكترونیك، ترمودینامیك و مكانیك آمارى و فیزیك پایه در دانشگاه خوارزمی، مطالعه و ساخت چشمه یون از نوع مانیترون بافوتو كاتد و مطالعه گسیل فوتونى لایه‏هاى نازك طلا اشاره کرد.

واژه‏ نامه تخصصى الكترونیك، دستگاه‌ها و مدارهاى الكترونیك، فیزیك سه جلدی، فیزیك عمومى (جلد اول)، مبانى و كاربردهاى الكترونیك و مبانى فیزیك (جلد اول) از جمله تألیفات مرحوم گلستانیان است.

دیده بان علم ایران هم این ضایعه فقدان این استاد فرهیخته را به جامعه‌ی علمی و دانشگاهی کشور، خانواده‌ی ایشان به ویژه فرزند دانشمندشان دکتر رامین گلستانیان – استاد برجسته‌ فیزیک دانشگاه آکسفورد و برنده‌ی جایزه‌ی معتبر هول‌وک – تسلیت می گوید.
انتهای پیام