جمعه، ۱۰ فروردین، ۱۴۰۳ | Friday, 29 March , 2024

بدرقه گرم رییس اسبق موسسه تحقیقات رازی تا آرامگاه ابدی

نسخه قابل پرینت
کد خبر:236
جمعه، ۲۴ اردیبهشت، ۱۳۹۵ | 11:31

بدرقه گرم رییس اسبق موسسه تحقیقات رازی تا آرامگاه ابدی

پیکر زنده یاد فقید فرزانه دکتر محمد علی اخوی زادگان رئیس اسبق موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی در میان حزن و اندوه جمع زیادی از کارکنان موسسه رازی، خانواده آن مرحوم و مسئولان کشوری از محل موسسه رازی در کرج تشییع و در بهشت زهرای تهران به خاک سپرده شد.

به گزارش دیده بان علم ایران، بامداد چهارشنبه، رئیس، معاونان و کارکنان موسسه رازی و همکاران قدیمی شادروان دکتر محمد علی اخوی زادگان و خانواده داغدار آن مرحوم در حالی در محل موسسه رازی گرد هم آمدند تا برای واپسین بار با انسانی وارسته و پدری دلسوز وداع کنند.

در مراسم تشییع پیکر رئیس اسبق موسسه رازی، علاوه بر دکتر حمید کهرام رئیس موسسه رازی و کارکنان این موسسه، دکتر مهدی خلج رئیس سازمان دامپزشکی، دکتر مسعود هاشم زاده معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی، محمد صفری رئیس سازمان نظام دامپزشکی کشور و رئیس دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران نیز حضور داشتند

در این مراسم اندوه بار که با تلاوت آیاتی از قرآن کریم و سوگواری برای زنده یاد اخوی زادگان آغاز شد، دختر آن مرحوم با قرائت متنی، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره پدر، از مدیریت و کارکنان موسسه رازی برای همراهی و همدردی در این ضایعه دردناک قدردانی و تشکر کرد.

akha
پس از آن جمعیت حاضر، به امامت حجت الاسلام صادقی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در موسسه رازی بر پیکر آن مرحوم نماز میت خواندند و پیکر آن دانشمند ارزنده در محل موسسه رازی بر روی دستان همکاران قدیمی آن مرحوم تشییع و تا خانه ابدی در بهشت زهرای تهران بدرقه و به خاک سپرده شد.

همچنین مجلس بزرگداشتی نیز روز چهارشنبه با حضور وزیر جهاد کشاورزی در مسجد امام رضا (ع) فاز ۳ شهرک اکباتان برگزار شد.
مرحوم اخوی زادگان از مفاخر و بزرگان علمی و از دامپزشکان متخصص و منشاء خدماتی فراوان در عرصه دامپزشکی کشور بود و در فاصله سال های ۱۳۷۹ تا ۱۳۸۳ ریاست موسسه رازی را بر عهده داشت.
وی که ۱۸ اردیبهشت ماه بر اثر حادثه ای درگذشت در طول سال های پر بار خدمت و مدیریت خود، برای ارتقای جایگاه علمی و خدمات رسانی به جامعه دامپزشکی کشور از هیچ کوششی دریغ نورزید و امروز فقدان وی، حسرتی برای جامعه دامپزشکی کشور است.
درستکاری و تقوا، تواضع و فروتنی و اخلاق مداری از ویژگی های برجسته آن مرحوم و زبانزد تمام کسانی بود که او را می شناختند.
دیده بان علم ایران هم این ضایعه غم انگیز را به خانواده آن مرحوم، همکاران و جامعه علمی کشور تسلیت گفته و از خداوند منان برای زنده یاد اخوی زادگان غفران الهی و برای بازماندگان صبر و اجر مسالت دارد.

 

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها