پنج شنبه، ۹ فروردین، ۱۴۰۳ | Thursday, 28 March , 2024

تولید ماکارونی با پروتئین ماهی در کشور

نسخه قابل پرینت
کد خبر:23544
دوشنبه، ۲ مرداد، ۱۳۹۶ | 09:41

تولید ماکارونی با پروتئین ماهی در کشور

محققان پژوهشکده آبزی پروری آبهای داخلی موفق به اجرای پروژه غنی سازی ماکارونی با استفاده از کنسانتره پروتئین ماهی (FPC ) شدند.

به گزارش دیده‌بان علم ایران پروژه تحقیقاتی با هدف غنی سازی ماکارونی با استفاده از کنسانتره پروتئین ماهی (FPC ) از گوشت چرخ شده و ضایعات ماهی کپور نقره ای به منظور افزایش سرانه مصرف پروتئین ماهی مخصوصاً اسیدهای آمینه ضروری در قالب فرآورده های غذایی نوین در بخش تحقیقات فرآوری آبزیان پژوهشکده به اجرا درآمده است.

کنسانتره پروتئین ماهی دارای درصد بسیار بالا از نظر میزان پروتئین (۸۰ درصد) است و یک منبع پروتئینی از آبزیان، با ارزش غذایی بسیار بالا جهت غنی سازی در سایر فرآورده های غذایی محسوب می‌شود و با توجه به اینکه ماکارونی تولید شده در کشور بر پایه استفاده از غلات که دارای درصد پروتئین پایین(۴-۳ درصد) است، بر این اساس از درصدهای مختلف کنسانتره پروتئین ماهی جهت غنی سازی ماکارونی مورد استفاده قرار گرفت.

در این تحقیق ارزیابی کیفی و ارزش غذایی محصول، با نمونه های شاهد مقایسه شد .

به گفته محققان، نتایج اولیه نشان داد این محصول در مقایسه با نمونه شاهد دارای ارزش غذایی بسیار بالا مخصوصاً از نظر درصد پروتئین است و با توجه به مواد اولیه در دسترس و قابلیت تولید FPC از ماهیان ریز اندام و ضایعات می توان به اقتصادی بودن این محصول پروتئینی بسیار امیدوار بود و گامی برای گسترش تولید صنعتی آن در کشور  در راستای ارتقای کیفیت تغذیه هموطنان برداشت.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

آبزیان دریاچه چیتگر تهران، زیر ذره بین محققان شیلات

کشف ژن دو گونه باکتریایی از دستگاه گوارش ماهی سوف سفید

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها