جمعه، ۳۱ فروردین، ۱۴۰۳ | Friday, 19 April , 2024

سه آنتی ژن جدید به تولیدات موسسه رازی افزوده می‌شود

نسخه قابل پرینت
کد خبر:23327
چهارشنبه، ۲۸ تیر، ۱۳۹۶ | 13:56

سه آنتی ژن جدید به تولیدات موسسه رازی افزوده می‌شود

رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی شعبه شمال غرب کشور (مرند) با اشاره به اینکه این شعبه گسترش سبد تولیدات را در دستور کار دارد، گفت: تحقیق برای تولید آنتی ژن های برونشیت، گامبورو و EDS در شعبه مرند در حال انجام است تا به عنوان واکسن های کشته طیور به بازار داخل و خارج کشور عرضه کنیم.

به گزارش دیده بان علم ایران دکتر علی آمقی با اشاره به فعالیت های موسسه رازی شعبه شمال غرب کشور(مرند) اظهار کرد: موسسه رازی شعبه مرند با سابقه بیش از ۲۰ سال، عمده واکسن های کشته طیور را تولید می کند و علاوه بر تامین واکسن های طیور کشور، گسترش سبد تولیدات را در دستور کار دارد.
وی افزود: در حال حاضر تحقیق برای تولید آنتی ژن های برونشیت، گامبورو و EDS در این شعبه در حال انجام است تا ترکیبات مختلفی از این آنتی ژن ها را به همراه آنتی ژن های نیوکاسل و آنفلوآنزا به عنوان واکسن های کشته طیور به بازار داخل و خارج کشور عرضه کنیم.

رئیس موسسه رازی شعبه مرند خاطرنشان کرد: در بخش تولید و معاونت تضمین کیفیت این شعبه نیز به طور جدی بر روی نزدیک کردن استانداردهای تولید به استانداردهای سازمان بهداشت جهانی و مستندسازی های مربوطه تلاش می شود تا زمینه های لازم برای صادرات محصولات این شعبه فراهم شود.

وی بیان کرد: امید است بتوانیم در ۵ سال آینده، علاوه بر اینکه سبد فراگیرتری از فرآورده های بیولوژیکی کشته طیور را ارائه دهیم، زمینه برای صادرات این محصولات نیز فراهم شود.

دکتر آمقی با اشاره به اینکه در حال حاضر واکسن نیوفلورازی تنها فرآورده تولیدی در موسسه رازی شعبه مرند تولید می شود، گفت: ظرفیت تولید این واکسن در شعبه مرند ۵۰۰ میلیون دز است که به دلیل عدم کشش مناسب بازار در سال گذشته ۳۰۰ میلیون دز از این واکسن تولید شد.

وی ادامه داد: امید است با رفع موانع موجود، سالانه حداقل ۵۰۰ میلیون دز از این واکسن که ۵۰ درصد از سهم بازار ایران را به خود اختصاص داده، در موسسه رازی شعبه مرند تولید و به مصرف برسد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

امکان تولید انبوه واکسن فلج اطفال تزریقی در موسسه رازی

خط تولید جدید سرم‌های درمانی در موسسه رازی

موفقیت محققان ایرانی در ساخت اولتراسانتریفیوژ ۶۰هزار دور در دقیقه

همکاری پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی و موسسه رازی در تولید واکسن های نوترکیب

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها