جمعه، ۳۱ فروردین، ۱۴۰۳ | Friday, 19 April , 2024

رؤسای چند دانشگاه خارجی در سه سال گذشته به ایران سفر کردند؟

نسخه قابل پرینت
کد خبر:23249
سه شنبه، ۲۷ تیر، ۱۳۹۶ | 14:11

رؤسای چند دانشگاه خارجی در سه سال گذشته به ایران سفر کردند؟

قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل گفت: در سال ۱۳۹۲ تعداد ۹ رئیس دانشگاه خارجی به ایران سفر کردند که این تعداد در سال ۱۳۹۵ به ۱۰۵ رئیس دانشگاه افزایش یافت و پیش بینی می شود این میزان تا سال ۱۴۰۰ به ۲۰۵ سفر برسد.
به گزارش دیده بان علم ایران مهرماه امسال اولین نشست روز علم ایران و آلمان در دانشگاه علم و صنعت آغاز می‌شود و به مدت ۲ روز گروهی از استادان برجسته و مسئولان علمی نهادهای آلمان و گروهی از مسئولان علم و فناوری کشورمان برای نزدیکی جامعه علمی ایران و آلمان و شناخت بیشتر از یکدیگر در این نشست شرکت می کنند.
قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل در ادامه گفت: ساختار اجرایی جدیدی در وزارت علوم برای توسعه همکاری های علمی بین المللی در حال اجرا است که براساس آن، برای همکاری علمی با هر کشور خارجی، یکی از دانشگاه‌های کشور به عنوان نقطه تماس و محور هماهنگی سایر دانشگاه های متقاضی همکاری با آن کشور معرفی می شوند که با این اقدام شاهد تسهیل اموردر همکاری های علمی بین المللی خواهیم بود.
دکتر سالار آملی افزود: با توجه به حجم گسترده همکاری های علمی بین المللی و افزایش روز افزون آن، برنامه وزارت علوم واگذاری بسیاری از امور اجرایی در حوزه بین الملل به دانشگاه ها و افزایش نقش آن‌ها در همکاری های علمی بین المللی است.
قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل خاطرنشان کرد: مطالعات کارشناسی ساختار جدید، در طول یک سال گذشته انجام شد و هم اکنون در حال واگذاری تدریجی امور اجرایی وزارت علوم در حوزه بین الملل به دانشگاه‌ها هستیم که وزارت علوم در این زمینه نقش سیاستگذاری و نظارت را برعهده خواهد داشت.
وی با اشاره به اینکه در سال ۱۳۹۲ تعداد ۷۶۰ استاد دانشگاه و محقق خارجی در ایران حضور یافته بودند، گفت: این تعداد در سال ۹۵ به دو هزار و هشتاد و شش نفر افزایش یافت که پاسخگویی به این رشد همکاری های علمی بین المللی، نیازمندساختار جدیدی است که در آن از همه ظرفیت دانشگاه‌های کشور استفاده شود.
دکتر سالار آملی تاکید کرد: در فرآیند جدید، از ظرفیت عظیم گروه های آموزشی، اعضای هیئت علمی و کارکنان دانشگاه ها برای توسعه همکاری های علمی بین المللی استفاده خواهد شد و بدنه دانشگاه ها مسئولیت اصلی اجرای امور این حوزه را در کشور بر عهده خواهند داشت.
انتهای پیام

مطالب مرتبط

وزارت علوم خواستار رفع همپوشانی ها با معاونت علمی ریاست جمهوری در امور شرکتهای دانش بنیان شد

سید ضیاء هاشمی،‌ سرپرست وزارت علوم شد

مسوولان آموزش عالی ایران به بزرگترین هیات علمی اتحادیه اروپا چه گفتند؟

مهاجرت هر دو دانشجوی نخبه ایرانی، تقدیم پنج فرصت شغلی به آمریکا

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها