- دیده بان علم ایران – Iran Science Watch - https://didehbanelmiran.ir -

پیکر میرزاخانی، عصر امروز در کالیفرنیا به خاک سپرده می شود

خانواده مریم میرزاخانی، نابغه ریاضی ایران و جهان در بیانیه ای اعلام کردند که مراسم خاکسپاری زنده یاد میرزاخانی عصر امروز به وقت ایران به طور خصوصی در آمریکا برگزار می شود.

به گزارش دیده‌بان علم ایران، مریم میرزاخانی، استاد ایرانی دانشگاه استنفورد و تنها ریاضیدان زن برنده مدال فیلدز – عالی ترین نشان علمی جهان در رشته ریاضی – پس از تحمل سالها رنج بیماری سرطان روز شنبه ۲۴ تیرماه در سن چهل سالگی در بیمارستانی در امریکا درگذشت.

خانواده مریم با تقدیر از ابراز احساسات صمیمانه صورت گرفته در پی درگذشت زنده یاد میرزاخانی اعلام کرده اند مجلس یادبود وی، عصر یکشنبه اول امرداد در بنیاد توحید در کمپل کالیفرنیا برگزار می شود.

در بیانیه خانواده میرزاخانی آمده است:
«دوستان گرامی،

از همه شما که در پی درگذشت مریم عزیزمان با ابراز احساسات صمیمانه یاد او را گرامی داشتید سپاسگزاریم. برای بزرگداشت او، مجلس یادبودی از ساعت ۴ تا ۶ بعدازظهر یکشنبه ۲۳ جولای در بنیاد توحید در شمال کالیفرنیا برگزار میشود تا گرد هم بیاییم و یاد و خاطره او را زنده نگاه داریم.

نشانی:

Bonyad Towhid
۱West Campbell Ave.
Orchard Hall
Campbell, CA ۹۵۰۰۸

دانشگاه استنفورد نیز در پاییز ۲۰۱۷ مجلس یادبود و همایشی علمی برای گرامیداشت مریم برگزار خواهد کرد. مراسم خاکسپاری او خصوصی و فقط با حضور خانواده برگزار خواهد شد تا حرمت ذهن زیبا و خلوت آرام او را نگاه داریم.

یان ووندراک (همسر)
زهرا حقیقی (مادر)
احمد میرزاخانی (پدر)
لیلا میرزاخانی (خواهر)

۲۶ تیرماه »

انتهای پیام