- دیده بان علم ایران – Iran Science Watch - https://didehbanelmiran.ir -

«شهر بین‌المللی دانایی، فناوری و رسانه» در دانشگاه آزاد فیروزکوه افتتاح شد

نخستین شهر بین المللی دانایی، فناوری و رسانه با حضور رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان و جمعی از مسئولان محلی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد فیروزکوه افتتاح شد.

به گزارش دیده بان علم ایران دکتر کریم زارع رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی در این مراسم گفت: این مهم‌ترین اقدامی است که در عرصه حمایت پژوهش و فن آوری در دانشگاه و کشور اتفاق افتاده است.

وی با بیان اهمیت احداث شهر دانایی ادامه داد: از این پس همه پژوهشگران و اندیشمندان می توانند علاوه بر استفاده بهینه از زیرساخت های عالی این شهر از قبیل کارگاه ها، آزمایشگاه ها و امکانات نرم افزاری و سخت افزاری این مجموعه عظیم علمی، برای تجاری سازی محصولات دانش بنیان خود نیز از طریق حمایت های مادی و معنوی این مجموعه اقدام کنند.

زارع با تشریح قابلیت های شهر دانایی گفت: اکنون صاحبان صنایع و سرمایه، داخلی و خارجی علاقه مند هستند در پروژه های دانش بنیانی که از طریق این مجموعه عرضه شوند، سرمایه گذاری کنند و این یک موقعیت ویژه برای دانشگاه های سراسر کشور است.

وی با تشکر از مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی واحد فیروزکوه به دلیل ایجاد این فرصت طلایی برای پژوهشگران و اندیشمندان تاکید کرد: از میان ده‌ها مورد ممکن برای احداث شهر دانایی، فیروزکوه بهترین گزینه بود که انتخاب شد و این یعنی یک توسعه پایدار برای مجموعه این شهرستان فرهنگ دوست و دانشمندپرور.

زارع از همه مسئولان شهرستانی بویژه حجت الاسلام اسماعیلی امام جمعه فیروزکوه، گفت: باید به هرطریق ممکن این شهر بین المللی مورد حمایت مسئولان ارشد قرار بگیرد تا از فرصت موجود حداکثر استفاده بشود.

رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان، رویکرد دانشگاه آزاد اسلامی را به ایجاد بستری مناسب برای رشد اقتصاد مقاومتی مبتنی بر دانش را که فرمایش مقام معظم رهبری است، مثبت و راهبردی عنوان کرد و گفت: امروز همه امکانات دانشگاهی برای ارتقا و جهش پژوهشی مبتنی بر اقتصاد مقاومتی و دانش بنیان بسیج شده است.

 

انتهای پیام