پنج شنبه، ۹ فروردین، ۱۴۰۳ | Thursday, 28 March , 2024

آخوندزاده: اختیار جذب دانشجویان دکتری پژوهشی علوم پزشکی باید به دانشگاه‌ها سپرده شود

نسخه قابل پرینت
کد خبر:22989
یکشنبه، ۲۵ تیر، ۱۳۹۶ | 09:38

آخوندزاده: اختیار جذب دانشجویان دکتری پژوهشی علوم پزشکی باید به دانشگاه‌ها سپرده شود

قائم مقام معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت در دومین جشنواره ” دانش آموختگان دکترای پژوهشی دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور “تاکید کرد: باید به سمت افزایش اختیارات دانشگاهها در جذب دانشجوی دکتری پژوهشی علوم پزشکی برویم .

به گزارش دیده‌بان علم ایران دکتر” شاهین آخوندزاده ” اظهار امیدواری کرد دانشگاه‌های بزرگ علوم پزشکی کشور بتوانند در آینده ، نسبت به انتخاب دانشجو از میان داوطلبان این حوزه ، راسا اقدام کنند.

وی گفت: طی دو سه سال اخیر با حمایت دکتر ملک زاده و با هماهنگی معاونت آموزشی وزارت بهداشت و همکارانشان توانستیم این دوره ها را راه اندازی کنیم و هم اکنون خوشبختانه مسیر خیلی هموار است.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته قول دادیم که سطح کیفی این حوزه افزایش یابد، اظهارداشت: وقتی که افزایش جذب داریم ، یعنی کیفیت را افزایش داده ایم . حمایت های اعتباری و مالی هم انجام شد ، ضمن آنکه تعیین رشته تحصیلی برای فارغ التحصیلان نیز برغم مقاومتهایی که در مقابل این موضوع بود، انجام شده است.

دکتر آخوندزاده خطاب به دانش آموختگان دوره های دکتری پژوهشی سراسر کشور، گفت: کسی که توانایی خودش را در عرصه عمل نشان بدهد مطمئنا با هر مقاومتی در سیستم ، جذب خواهد شد و در واقع ، تضمین کار شما بعد از فارغ التحصیلی ، توانایی علمی شما خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه شرکت های دانش بنیان و مراکز رشد ، جایگاه مناسبی برای دانش آموختگان دکتری پژوهشی است ، افزود: کارتان باید عمیق باشد تا شانس شما در بازار کار بیشتر شود .

وی همچنین تصریح کرد: فارغ التحصیلان دکتری پژوهشی از سطح علمی بسیار خوبی برخوردارند بطوری که  برخی اساتید دانشگاههای ما H.Index شش دارند، اما دانش آموختگان حوزه دکتری پژوهشی دارای H.Index ۱۵ هستند.

بر اساس این گزارش دکتر خرم خورشید رییس دانشگاه علوم بهزیستی نیز در این مراسم بر لزوم افزایش اختیارات به دانشگاه های علوم پزشکی برای جذب دانشجوی دکتری تخصصی پژوهش محور تاکید کرد و گفت: افرادی که جذب دکتری تخصصی پژوهش محور می شوند می توانند از پتانسیل های خود در حوزه تحقیق و پژوهش استفاده کنند.

دکتر خرم خورشید  با بیان این که دکتری تخصصی پژوهش محور باعث تربیت افراد با بالاترین توانایی در حوزه پژوهش می شود، گفت: تصویب دکتری تخصصی پژوهش محور یکی از طرح های موفق وزارت بهداشت است که البته شاید همانند سایر طرح ها نیز مشکلاتی داشته باشد که با گذشت زمان این مشکلات حل خواهد شد.

رییس دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی بر لزوم افزایش اختیارات به دانشگاه های علوم پزشکی برای جذب دانشجو در دکتری تخصصی پژوهش محور تاکید کرد و افزود: باید به منظور ایجاد اشتغال برای این افراد آنها را با موسسات آموزشی و پژوهشی و شرکت های دانش بنیان آشنا کنیم چرا که این افراد منابع خوبی برای شرکت ها و کارخانجاتی که در حوزه سلامت فعال هستند می باشند.

وی در پایان با اشاره به ضرورت توجه بیشتر به حوزه تحقیق و پژوهش در طرح تحول سلامت، تاکید کرد: باید به امور تحقیق و پژوهش در دانشگاه ها بیشتر توجه شود .

دومین جشنواره ” دانش آموختگی دوره های دکتری پژوهشی دانشگاههای علوم پزشکی کشور” با حضور مسئولان وزارت بهداشت و با شرکت ۱۰۴ تن از دانش آموختگان برگزیده دکتری پژوهشی دانشگاههای تحت پوشش این وزارت ، به میزبانی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی در سالن اجتماعات شهید احمدی روشن این دانشگاه برگزار شد و دانشجویان برگزیده این گروه نیز معرفی و تقدیر شدند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

بررسی سه دهه عملکرد نظام سلامت ایران در مطالعه مهم محققان علوم پزشکی کشور: افزایش ۱۱۰ درصدی مرگهای مرتبط با آلودگی هوا در استان تهران/ موفقیت چشمگیر در کاهش بار بیماری های واگیر/ کنترل ناکافی بار بیماری های غیرواگیر

نتایج یک مطالعه بزرگ ملی: رتبه بندی استانها در شیوع کم خونی/ شیوع ۹ درصدی کم خونی در بزرگسالان ایرانی/ استان هرمزگان در صدر «کم خونی»

گام جدید محققان ایرانی در پیشگیری از مرگهای زودرس: کاهش چشمگیر آنزیمهای کبدی بالا در مبتلایان هپاتیت مزمن ناشی از کبد چرب غیرالکلی با داروی ترکیبی «پلی پیل»

رییس انجمن متخصصین گوارش و کبد ایران تشریح کرد: بیانیه هشدار آمیز بی سابقه دانشمندان درباره وقوع «اپیدمی کبد چرب متابولیک» و خسارات سنگین آن در آینده ای نزدیک/ لزوم اجماع گسترده برای تغییر عنوان بیماری از «غیرالکلی» به «متابولیک»

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها