سه شنبه، ۲۸ فروردین، ۱۴۰۳ | Tuesday, 16 April , 2024

اتاق همکاری های علمی و پزشکی ایران و فرانسه در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افتتاح شد

نسخه قابل پرینت
کد خبر:22691
دوشنبه، ۱۹ تیر، ۱۳۹۶ | 13:23

اتاق همکاری های علمی و پزشکی ایران و فرانسه در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افتتاح شد

در راستای توسعه روابط علمی و پزشکی بین المللی، اتاق همکاری های علمی، پزشکی و دانشگاهی ایران و فرانسه با حضور «فرانسوا سنمو» سفیر فرانسه در ایران، دکتر پیوندی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و جمعی از اساتید و محققان دو کشور در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افتتاح شد.

به گزارش دیده‌بان علم ایران سفیر فرانسه در این مراسم گفت: بسیار خرسندم که با همکاری مسؤولان توانستیم به این همکاری برسیم و امروز شاهد افتتاح اتاق همکاری های علمی و پزشکی مشترک ایران و فرانسه باشیم.

وی همچنین از مشاهده پتانسیل های همکاری دو کشور ابراز رضایت کرد.

«فرانسوا سنمو» تغییر در نگاه به توسعه روابط علمی بین المللی و نیز اهمیت دادن به انسان ها را دو نقطه مشترک برای توسعه همکاری های دو کشور در حوزه سلامت دانست.

سمنو گفت: با وجود دکتر روحانی و اهمیت دکتر هاشمی وزیر بهداشت به روابط بین المللی و علمی، ما آماده ایم تا این روابط را گسترش دهیم.

سفیر فرانسه در ایران در پایان ضمن قدردانی از فرصت بوجود آمده با افتتاح اتاق همکاری های مشترک علمی و پزشکی ایران و فرانسه برای این همکاری آرزوی موفقیت کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نیز در این مراسم با اشاره به سابقه همکاری های علمی ایران و فرانسه از دهه های گذشته به زمینه شکل گیری روابط جدید علمی ایران و فرانسه پرداخت و گفت: در سال ۲۰۱۶ مأموریت توسعه روابط بین الملل بین دانشگاه های علوم پزشکی ایران و فرانسه به دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی محول شد و کشور فرانسه یکی از کشورهای هدف این دانشگاه توسط وزارت بهداشت تعیین گردید.

دکتر علی اصغر پیوندی توضیح داد: در راستای توسعه روابط علمی و پزشکی بین المللی اقدامات متعددی در جهت تحکیم و توسعه روابط بین الملل با کشور فرانسه صورت گرفته است که از آن جمله می توان به برگزاری جلسه با رایزن علمی و فرهنگی سفارت فرانسه در ایران، برگزاری سه دوره سمینار مشترک با بیمارستان های دانشگاهی پاریس تحت عنوان نشست های مدیریت بیمارستانی و همچنین بازدید رئیس دانشگاه از بیمارستان های پاریس و عقد تفاهمنامه بین دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و بیمارستانهای بزرگ پاریس اشاره کرد.

دکتر پیوندی ادامه داد: در راستای این اهداف تأسیس اتاق همکاری های علمی و پزشکی و دانشگاهی ایران و فرانسه در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در دستور کار قرار گرفته و به تصویب هیأت رئیسه دانشگاه رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی هدف از تأسیس این اتاق را دستیابی به یک مسیر شفاف برای تسریع، تحکیم و تقویت روابط دو کشور در حیطه علوم پزشکی  و بویژه در سطح دانشگاه های دو کشور دانست.

مدیرکل امور بین الملل وزارت بهداشت نیز در نشست امروز با ابراز امیدواری از توسعه روابط علمی دو کشور ایران و فرانسه، حمایت های سیاسی در این موضوع را بسیار مطلوب توصیف کرد.

دکتر محسن اسدی لاری با اشاره به بازدید مسئولین وزارت بهداشت از کشور فرانسه گفت: در جلسه ای با حضور ، وزیر امور خارجه، وزیر اقتصاد وقت فرانسه و نیز مهمترین شرکت های فرانسوی برای توسعه روابط  تصمیمات ارزشمندی اتخاذ شد. دکتر اسدی لاری  اظهار داشت: دیدارهای گذشته نشان از اهتمام هر دو کشور برای ارتقاء همکاری های دوجانبه و علی الخصوص در حوزه سلامت دارد. امکان این همکاری با وجود ۱۸ هزار عضو هیأت علمی دانشگاه های علوم پزشکی کشور و ۵۰۰ شرکت دانش بنیان فعال در حوزه سلامت که هم اکنون ۴۰ شرکت در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی فعالیت دارند بیش از پیش احساس می شود.

وی ادامه داد: با تحصیل بیش از ۲۰۰ هزار دانشجو در مقاطع مختلف تحصیلی در نظام سلامت، نسل جدید دانشمندان در ایران در حال رشد هستند. وی با اشاره به حضور رئیس دانشگاه رنه دکارت و موسسه APHPابراز امیدواری کرد این اهمیت موجب توسعه ارتباطات علمی دانشگاه های کشور با دولت فرانسه شود.

دکتر فرهاد حشمتی رئیس انجمن همکاری های پزشکی ایران و فرانسه نیز حضور سفیر فرانسه در این مراسم را نشان از حمایت وی و کشور فرانسه از افتتاح اتاق همکاری های علمی با کشور ایران دانست و گفت: حمایت شخصیت های سیاسی و علمی هر دو کشور تأکیدی بر پیوند و دوستی ایران و فرانسه و توسعه روابط در همه سطوح و علی الخصوص علمی و پزشکی می باشد.

وی با اشاره به حضور رئیس بخش بین الملل موسسه تحقیقاتی اسیستنت پابلیک گفت: این موسسه با ۱۱ هزار پزشک یک نهاد بسیار تأثیرگذار در حوزه سلامت فرانسه است و پایه اصلی روابط علمی دو کشور بر مبنای این موسسه خواهد بود.  دکتر حشمتی توضیح داد: یکی از اهداف مهم، توسعه روابط علمی دو کشور است و به همین دلیل رئیس دانشگاه رنه دکارت، بزرگترین دانشگاه پزشکی فرانسه نیز در این نشست حضور دارد.

رئیس انجمن همکاری های پزشکی ایران و فرانسه اذعان داشت: دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نقش مهمی در روابط پزشکی دو کشور دارد. نقش هماهنگ کننده دانشگاه های دو کشور را دارد و با استقرار این اتاق همکاری، دانشگاه نقش مهمی را ایفا می کند. در عین حال این اتاق کارکردی در سطح ملی را خواهد داشت وعلاوه بر روابط دانشگاهی، این اتاق نقش موثری در پژوهش، بهداشت و درمان ایفا می کند.

گفتنی است در پایان این مراسم تمبر پستی یادبود افتتاح اتاق همکاری های علمی، پزشکی و دانشگاهی ایران و فرانسه رو نمایی شد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

تاسیس دو مرکز تحقیقاتی جدید در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی استعفا داد

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برکنار شد/زالی سرپرست شد

استقبال سفیر فرانسه از گسترش همکاری دانشگاه صنعتی امیرکبیر و دانشگاه های فرانسه

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها