پنج شنبه، ۶ اردیبهشت، ۱۴۰۳ | Thursday, 25 April , 2024

کسب دانش فني تولید قطعات و اجراي جوش‌هاي تخصصی مهندسي

نسخه قابل پرینت
کد خبر:22471
شنبه، ۱۷ تیر، ۱۳۹۶ | 14:23

کسب دانش فني تولید قطعات و اجراي جوش‌هاي تخصصی مهندسي

یکی از شركت‌های دانش‌بنيان مركز رشد واحدهاي فناور سازمان پژوهش هاي علمي و صنعتي ايران موفق به تدوين دانش فني ساخت و توليد قطعات و اجراي جوش‌هاي مهندسي شد.

به گزارش دیده بان علم ایران، محمد جعفر صابر، مديرعامل این شركت فناور گفت: اين شركت موفق به ساخت و توليد قطعات صنعت خودروسازي از جمله كمك‌فنرها و شاسي‌ها و در صنعت نفت قطعات خاص نيروگاهي حفاري چاه و در صنعت نيروگاهي هم در خصوص ساخت پره‌هاي توريين شده‌است و در حال حاضر به دانش فني تدوين تكنولوژي و ساخت تعدادي از قطعات نائل آمده است.

وی افزود: در طول ۲۵ سال فعاليتي كه تاكنون داشته‌ايم موفق شده‌ايم قطعات مختلفي را در صنعت كشور از مرحله طراحي تا ساخت انجام دهيم و به تدوين تكنولوژي آن نيز بپردازيم.

صابر با بیان این كه در توان مهندسي شركت هيچ محدوديتي در اجراي جوش‌هاي تخصصي مهندسي وجود ندارد گفت: روي سوپرآلياژها، قطعات استندلس، آلومينيم و فولادهاي كم آلياژ با استحكام بالا كار شده و هيچ محدوديتي از نظر مواد نداريم و به راحتي مي‌توانيم هر قطعه‌اي با هر مواد اوليه‌اي را طراحي و توليد كنيم.

وي در خصوص مقايسه قيمت تمام شده با مشابه خارجي و صرفه‌جويي ارزي براي كشور اظهار داشت: اين قطعات تقريباً با يك پنجم قیمت نمونة خارجي آن كه پيش از اين از شركت زيمنس خریداری و وارد كشور می‌شد تولید می شوند.

مدير عامل این شرکت دانش بنیان با اشاره به برآورده كردن نياز كشور در اين زمينه گفت: واردات اين محصولات در حال حاضر قطع شده و به طور كامل نياز كشور را برطرف خواهيم كرد و حتي در سطح عالي برای رقابت در مقابل محصولات خوب دنيا مثل زيمنس آمادگي كامل داريم و براي تدوين تكنولوژي و بومي‌سازي آن نيز توان بالايي داريم.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

کمک هزینه تحقیقاتی از سوی «آیسسکو» به دانشمندان جوان

عضو هيأت علمي بازنشسته سازمان پژوهشهاي علمي و صنعتي ايران درگذشت

جزییات و زمانبندي مصاحبه دکتري تکميل ظرفيت سازمان پژوهشهای علمی و صنعتی اعلام شد

نخستین بانك سلولي سگ های موادیاب پلیس راه‌اندازي شد

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها