جمعه، ۱۰ فروردین، ۱۴۰۳ | Friday, 29 March , 2024

ساخت پایگاه فضایی بین زمین و ماه

نسخه قابل پرینت
کد خبر:2238
چهارشنبه، ۲ تیر، ۱۳۹۵ | 13:50

ساخت پایگاه فضایی بین زمین و ماه

سازمان فضایی اروپا اعلام کرد یک پایگاه فضایی میان زمین و ماه در مدت ۱۰ سال ساخته می‌شود.

به گزارش دیده بان علم ایران به نقل از تلگراف، سازمان فضایی اروپا این خبر را پس از آن منتشر کرد که ‘میجر تیم پیک’ فضانورد انگلیسی از تمایل خود برای عزیمت به یک ماموریت به ماه خبر داد.

سازمان فضایی اروپا در جریان یک کنفرانس مطبوعاتی که در آلمان به منظور جشن بازگشت موفقیت آمیز میجر پیک برگزار شده بود، از طرح های بلندپروازانه خود برای تاسیس یک زیستگاه در اعماق فضا خبر داد که فضانوردان می توانند در آن به کاوش در منظومه شمسی بپردازند.

این پایگاه فضایی میان زمین و ماه مستقر خواهد شد بطوریکه ساکنان آن به راحتی می توانند میان این پایگاه و زمین تردد کرده ، نمونه برداری کنند و به حفاری برای استخراج آب در قطب های ماه بپردازند.

از سوی دیگر دیوید پارکر رییس پرواز فضایی انسان در پایگاه فضایی اروپا گفت که این سازمان فضایی اواخر سال جاری به منظور بحث و تبادل نظر در مورد پروژه استقرار این پایگاه فضایی، میزبان کنفرانسی با وزاری اروپایی در لوسرن سوئیس خواهد بود.

عمر ایستگاه بین المللی فضایی بعد از ۲۵ سال خدمت رو به پایان است اما ستاره جدیدی در فاصله ای هزار برابر دورتر طلوع کرده است. این ستاره تاسیس یک پایگاه انسانی در اعماق فضا و در فاصله بسیار دوری است که در آنجا جاذبه ماه و زمین در تعادل هستند.

به گفته پارکر، این پایگاه انسانی، زیستگاه فضانوردان در اعماق فضا خواهد بود که مکان جدیدی برای زندگی و فراگیری نحوه فعالیت در فضا خواهد بود. همچنین این زیستگاه ، پایگاهی برای کاوش در منظومه شمسی و رسیدن به پایین سطح ماه خواهد بود.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

سخنگوی سازمان فضایی خبر داد: انجام هفت پرتاب تحقیقاتی و عملیاتی از ابتدای دولت فعلی/تصویب انجام ۳۰ پرتاب فضایی تا پایان ۱۴۰۶

افتتاح پایگاه فضایی جدید ایران در قشم

ژاپن به دنبال ساخت و ساز در ماه و مریخ!

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها