جمعه، ۳۱ فروردین، ۱۴۰۳ | Friday, 19 April , 2024

ژاپن به دنبال ساخت و ساز در ماه و مریخ!

نسخه قابل پرینت
کد خبر:2223
چهارشنبه، ۲ تیر، ۱۳۹۵ | 12:23

ژاپن به دنبال ساخت و ساز در ماه و مریخ!

سازمان فضایی ژاپن با همکاری شرکت ساخت‌وساز “کاجیما” قصد دارد ماشین‌آلان ساخت و ساز خودکار برای استفاده در سیارات دیگر بسازد.

به گزارش دیده‌بان علم ایران به نقل از گیزمگ، این سازمان قصد دارد از ساخت‌وساز رباتیک برای کمک به ساخت سکونتگاه های انسانی در مریخ یا ماه استفاده کند.

شرکت ساختمان‌سازی کاجیما در ژاپن در حال حاضر یک سیستم ساخت‌وساز خودکار را آزمایش کرده است. سیستم A4CSEL به انسان‌ها اجازه می‌دهد تا دستورالعمل‌ها را با استفاده از تبلت به ماشین‌آلات مجهز به جی‌پی‌اس و شتاب‌سنج انتقال دهند. از این دستگاه در حال حاضر برای ساخت سد در استان‌های فوکوئوکا و اویتا استفاده شده است.

کاجیما قصد دارد نرم‌افزار جدیدی را طراحی کند که به ماشین‌آلات اجازه می‌دهد با یکدیگر ارتباط داشته باشند تا با یکدیگر برخورد نکرده و کار یکدیگر را تکرار نکنند.

سازمان فضایی ژاپن همچنین با شرکت ساخت‌وساز صنعتی “تاگوچی” برای تولید ماشین‌آلات سبک‌وزن که حمل آن‌ها به فضا راحت‌تر است، قرارداد بسته است.

سازمان فضایی اروپا، روسیه و ناسا پیش از این از برنامه‌های خود برای پایگاههای فرازمینی خبر داده بودند.

سازمان فضایی اروپا امیدوار است بتواند این ماشین‌آلات را برای ساخت سکونتگاههای چهار تا شش نفره در ماه تا سال ۲۰۳۰ و در مریخ تا سال ۲۰۴۰ آماده کند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

تولید «بادمجان تراریخته» با «بتاکاروتن» بیشتر در ژاپن

محقق ایرانی ناسا، فضانورد ماموریت شبیه‌سازی سفر به مریخ

بازتاب درگذشت فیروز نادری در روزنامه های بزرگ آمریکا

موفقیت فیزیکدان ایرانی در کشف شواهد جدید از یک اقیانوس عظیم بر روی مریخ

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها