جمعه، ۳۱ فروردین، ۱۴۰۳ | Friday, 19 April , 2024

پیشتاز «تولیدات علمی مهندسی» ایران کدام حوزه است؟

نسخه قابل پرینت
کد خبر:22188
سه شنبه، ۱۳ تیر، ۱۳۹۶ | 10:20

پیشتاز «تولیدات علمی مهندسی» ایران کدام حوزه است؟

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به آمار منتشرشده از سوی سایت نظام رتبه‌بندی سایمگو، از ارتقاء رتبه ایران در تولیدات علمی حوزه مهندسی دریا خبر داد.

به گزارش دیده‌بان علم ایران سورنا ستاری اظهار کرد: ایران در سال ۲۰۱۶ رتبه ششم تولیدات علمی را در رشته مهندسی دریا را از آن خود کرد و توانست در جدول رتبه‌بندی بالاتر از کشورهای استرالیا، آلمان ایتالیا و فرانسه قرار گیرد.

ستاری در ادامه گفت:  کشور ایران با انتشار ۵۷۴ مقاله در حوزه مهندسی دریا و رشد ۵۹ درصدی نسبت به سال ۲۰۱۵ جایگاه ششم را به خود اختصاص داده است.

رییس بنیاد ملی نخبگان افزود: ایران در تولیدات علمی کل حوزه‌های مهندسی، در رتبه دوازدهم دنیا قرار دارد و حوزه مهندسی دریا  با کسب رتبه ششم پیشتاز در حوزه‌های مهندسی کشور در این نظام رتبه‌بندی  و بالاتر از حوزه‌هایی نظیر الکترونیک ، عمران ، مکانیک و هوافضا است  و  این در حالی است که ایران در  پایان سال ۲۰۱۵ با ۳۶۰ مقاله در رتبه ۱۲ و پایین‌تر از کشورهای ایتالیا و آلمان قرار داشت.

ستاری همچنین از افزایش رشد ۳۰ درصدی  شرکت‌های دانش‌بنیان دریایی در سه ماه اول ۹۶ نسبت به سال ۹۵ خرداد و گفت: با تعیین کارگزار تخصصی دریایی در معاونت علمی و فناوری این روند نسبت به گذشته با سرعت بیشتری در حال پیگیری است.

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور، در ادامه افزود: ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌بنیان دریایی معاونت علمی، با کمک سازمان‌ها، متخصصان و اساتید دانشگاهی در حوزه دریا اقدام به تدوین نقشه راه فناوری‌های دریایی کشور کرده است، که خوشبختانه در فاز اول ۴۴ محور فناوری مشخص و زیر فناوری‌های مرتبط با آن استخراج شد. در ادامه با همکاری اساتید و متخصصان این حوزه  تاکنون برای ۱۱ محور شناسنامه فناوری تهیه‌شده است.

ستاری تکمیل نقشه راه فناوری‌های دریایی کشور را بستری مناسب جهت حمایت و سرمایه‌گذاری در حوزه‌های الویت دار دریایی کشور بیان کرد و گفت: امیدواریم تا  با استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان دریایی و دانشگاه‌های کشور  شاهد توسعه فناوری‌ها و صنعت دریایی کشور باشیم.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

درگذشت استاد مهندسی دریا دانشگاه صنعتی امیرکبیر

فردا در تهران برگزار می شود: جشنواره تجلیل از پژوهشگران و فناوران برگزیده کشور/ افتتاح نمایشگاه هفته پژوهش و رونمایی از ۴۰ دستاورد فناورانه

رونمایی از یک محصول نانویی با کاربردهای بهداشتی، پزشکی و غذایی

رونمایی از هفت محصول فناورانه در حوزه سلامت

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها