چهارشنبه، ۵ اردیبهشت، ۱۴۰۳ | Wednesday, 24 April , 2024

دومین کنگره ملی تروما آذر ماه برگزار می‌شود

نسخه قابل پرینت
کد خبر:2207
چهارشنبه، ۲ تیر، ۱۳۹۵ | 11:59

دومین کنگره ملی تروما آذر ماه برگزار می‌شود

رئیس قطب علمی آموزشی تروما گفت: دومین کنگره ملی تروما با اهداف بررسی کارشناسانه چالش ها و راه های کاهش این مشکل از ۱۳ تا ۱۶ آذر ماه در مرکز همایش های بین المللی سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران برگزار می شود.

به گزارش دیده‌بان علم ایران تروما ( Trauma ) در دانش پزشکی به هر نوع ضربه، جراحت، آسیب وارد شده بر بدن انسان گفته می‌شود با این شرط که از خارج به بدن وارد شود و عامل درونی یا بیماری در بدن علت ایجاد آسیب نباشد.

دکتر سید مسعود خاتمی افزود: چالش های متنوعی که هر روزه با آن مواجه هستیم، خسارت های هنگفت انسانی و اقتصادی ناشی از آن و بازخوردهایی مناسب اولین کنگره ملی تروما در سال ۱۳۹۳ از دلایل اصلی برگزاری دومین کنگره ملی تروما است.

وی اظهار کرد: دومین کنگره ملی تروما با شعار اصلی بیان تازه های تروما و ارائه یافته های علمی نوین در خصوص مدیریت و درمان برای متخصصان و همچنین برجسته سازی بیشتر مقوله تروما برای مسئولان در آذر ماه امسال با حداکثر امتیاز بازآموزی برگزار می‌شود.

رئیس قطب علمی و آموزشی تروما افزود: تازه های درمان در تروما، پیشگیری از بروز تروما، نقش آموزش در کاهش حوادث، تریاژ در تروما، نقش فن آوری های نوین در مدیریت مصدومین، پرستاری در تروما، سامانه کشوری تروما و ثبت آمار و قوانین و مقررات در تروما از محورهای این کنگره است.

خاتمی با اشاره به اینکه فراخوان ارسال مقالات علمی انجام شده است، بیان کرد: محققین و اساتید تا اول مهرماه مهلت دارند که خلاصه مقالات خود را به دبیرخانه این کنگره ارسال کنند.

محققان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند با دبیرخانه کنگره به شماره ۸۲۴۸۳۳۵۸ یا وب سایت دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج) صفحات قطب تروما مراجعه کنند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

اولین متهم در «عمر از دست رفته» ایرانیان / ایران دومین کشور جهان در حوادث تروما

جلوگیری سریع از خونریزی با نانوذرات هوشمند

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها