پنج شنبه، ۶ اردیبهشت، ۱۴۰۳ | Thursday, 25 April , 2024

دومین فن‌بازار ملی سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی برگزار می‌شود

نسخه قابل پرینت
کد خبر:21680
شنبه، ۳ تیر، ۱۳۹۶ | 14:44

دومین فن‌بازار ملی سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی برگزار می‌شود

دومین فن‌بازار ملی سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی که همزمان با دومین جشنواره ملی و کنگره بین‌المللی علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی برگزار می شود فرصتی استثنایی برای تبادل و تجاری‌سازی دستاوردهای فناورانه کشور در حوزه نوین سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی است.

به گزارش دیده بان علم ایران، جشنواره ملی و کنگره بین‌المللی علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی ۲۲ تا ۲۴ تیرماه در سالن همایش های بین المللی جمهوری اسلامی ایران (سالن اجلاس سران) در تهران برگزار می شود.

در این فن‌بازار، هلدینگ‌ها و شرکت‌های بزرگ و صنعتی حوزه‌های مرتبط با سلول‌های بنیادی به عنوان «متقاضیان فناوری» و نمایندگان شتابدهنده‌های تخصصی، پارک‌ها و مراکز رشد، صندوق‌های توسعه فناوری و سرمایه‌گذاران خطرپذیر به عنوان سرمایه‌گذاران و حامیان بالقوه حضور خواهند داشت.

همچنین یک یا چند کارگزار باسابقه فناوری نیز به منظور تسهیل مذاکره و عقد قرارداد مابین عرضه‌کنندگان و متقاضیان فناوری در این فن‌بازار شرکت خواهند کرد و خدمات متنوعی از قبیل قیمت‌گذاری فناوری، مذاکره، امور حقوقی و عقد قرارداد و امثال آن را به طرفین ارایه خواهند داد.
علاقمندان به حضور در این فن‌بازار می‌توانند طرح خود در یکی از محورهای موضوعی در سامانه ثبت کنند تا پس از ارزیابی و تایید در فن‌بازار شرکت داده شود.

محورهای اصلی این فن بازار شامل بیوراکتورهای سلولی براي سلول های چسبنده و سلول های ایمنی، بایوپرینترهای سه‌بعدی، محیط کشت‏‌های سلولی و سرم‌های پایه انسانی، کیت های جداسازی سلول ها و دستگاه‌های جداسازی سلول، فلاسک کشت سلول‏‌های چسبنده، پردازشگر بافت جهت جدایش سلول ها است.


از دیگر محورها می توان به سازه‌های پوستی سلولار و آسلولار، سازه های سنتتیک مهندسی بافت استخوان و غضروف، توليد ايزولاتورهاي مرتبط با حوزه ي سلول/ ژن درماني، ايجاد بيوبانك هاي درماني و تحقيقاتي در حوزه ي سلول/ ژن درماني، خدمات پيش باليني با شرايط GLP و يا استاندارد هاي سازمان غذا و دارو و نیز طراحي و ايجاد اتاق هاي تميز استاندارد مستقل جهت اجاره به مراكز درماني- تحقيقاتي اشاره کرد.

محصولاتی که تجاری‌شده و به مرحله تولید انبوه رسیده باشند، می‌توانند با رعایت ضوابط در فن بازار ملی سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی شرکت کنند.


علاقمندان می‌توانند اطلاعات تکمیلی در خصوص فن‌بازار و فرایند ثبت نام و حضور در آن را در سایت ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی به نشانی stemcell.isti.ir  مطالعه کنند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

قطب‌بندی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی برای تجاری‌سازی دستاوردهای علمی

ایران ۳۱ درصد مقالات سلول‌های بنیادی خاورمیانه را تولید می‌کند

ساخت و تجاری‌سازی سلول‌های خورشیدی ارزان‌قیمت توسط پژوهشگران «تربیت مدرس»

نخستین اپلیکیشن سلول‌های بنیادی رونمایی می‌شود

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها