جمعه، ۱۰ فروردین، ۱۴۰۳ | Friday, 29 March , 2024

افزایش ۴ برابری ارزش تولیدات حیوانات آزمایشگاهی «رازی» در آینده

نسخه قابل پرینت
کد خبر:21653
شنبه، ۳ تیر، ۱۳۹۶ | 09:44

افزایش ۴ برابری ارزش تولیدات حیوانات آزمایشگاهی «رازی» در آینده

رئیس بخش تحقیق، تولید و پرورش حیوانات آزمایشگاهی موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی ارزش تولیدات این بخش را ۵ میلیون دلار عنوان کرد و گفت: ظرفیت تولید حیوانات آزمایشگاهی در این مرکز تا ۴ برابر قابل افزایش است.

به گزارش دیده بان علم ایران دکتر فلاحی اظهار کرد: تنوع تولیدات در این بخش به ۴۰ نوع رسیده که شامل ۲۶ نژاد، سویه و تحت سویه از ۵ نوع حیوان آزمایشگاهی، ۶ نوع فرآورده بیولوژیک،۴ نوع پلت غذایی،۳  نوع کارتن مخصوص حمل و نقل حیوانات آزمایشگاهی و پوشال استریل است.

وی با اشاره به اینکه ارزش ارزی تولید حیوانات آزمایشگاهی این مرکز حداقل ۳ میلیون دلار در سال برآورد می شود، افزود: ارزش تولید فرآورده های بیولوژیک در این بخش بیش از ۵۰۰ هزار دلار در سال است.

رئیس بخش تحقیق، تولید و پرورش حیوانات آزمایشگاهی موسسه رازی خاطرنشان کرد: ارزش تولید پلت و جیره های غذایی این حیوانات بیش از ۱٫۵ میلیون دلار در سال برآورده شده است.

وی ادامه داد: در مجموع ارزش کل تولیدات این مرکز در طول سال به حدود ۵ میلیون دلار می رسد، ضمن اینکه ظرفیت تولید حیوانات آزمایشگاهی در این مرکز تا ۴ برابر قابل افزایش است.

دکتر فلاحی اضافه کرد: ظرفیت تولید فرآورده های بیولوژیک حاصل از حیوانات آزمایشگاهی برای نیاز کل کشور نیز در بخش تحقیق، تولید و پرورش حیوانات آزمایشگاهی قابل افزایش است.

وی با بیان اینکه در خصوص  صادرات محصولات این بخش نیز اقدامات لازم در حال انجام است، گفت: با توجه به برنامه ریزی های انجام شده، به زودی صادرات این محصولات و فرآورده های مربوط به آن ها انجام خواهد شد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

کاهش رنج و کشتار حیوانات آزمایشگاهی با چراغ سبز FDA/الزامی بودن آزمایشات حیوانی برای تست انسانی داروها لغو شد

علوم پزشکی تهران:تنها دانشگاه دارای کوره استاندارد سوزاندن اجساد حیوانات آزمایشگاهی هستیم/اعتراضی باشد باید اجساد را درفاضلاب یا جلوی دانشکده قراردهیم!

موفقیتی بزرگ در دفاع از حقوق حیوانات/ممنوعیت آزمایش و تشریح جانداران در مدارس ابلاغ شد

در دانشگاه تهران راه‌اندازی شد: آزمایشگاه تجربی و بخش تکثیر و نگهداری حیوانات آزمایشگاهی

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها