- دیده بان علم ایران – Iran Science Watch - https://didehbanelmiran.ir -

تعداد دفاتر «یوسرن» در ایران و جهان به مرز ۲۷ واحد رسید/ اعلام چگونگی افتتاح دفتر در دانشگاه‌ها و مراکز علمی

با افتتاح بیست و هفتمین دفتر شبکه یوسرن (USERN) در آینده نزدیک و امضای سی‌امین قرارداد همکاری ، این شبکه جهانی شاهد حضور فعال دانشجویان در ۱۴ شهر ایران و ۸ کشور دنیا است.

به گزارش دیده‌بان علم ایران،‌ دفاتر فعال USERN (شبکه جهانی آموزش و پژوهش علمی/ UNIVERSAL SCIENTIFIC EDUCATION & RESEARCH NETWORK ) در تبریز، آمل و مركز تحقيقات بصير با برگزاری کارگاه ها و نشست های علمی و نیز ميزباني اولین مدرسه تابستانه یوسرن در آمل، گام های بلند و موثر برای گسترش علم بدون مرز و فعالیت های آموزشی و پژوهشی برداشته‌اند.

هسته‌های دانشجویی فعال در سایر شهرها نیز در حال آمادگی و برنامه ریزی برای گام های بلندتر و کارآمدتر در آموزش و پژوهش هستند.

افتتاح دفاتر یوسرن با اراده  مسؤولان آموزشی و پژوهشی دانشگاه‌ها و مراکز علمی آغاز می‌شود. گفت‌وگو و مطالعه شرایط تاسیس دفتر یوسرن ، گام های بعدی هستند که در صورت توافق طرفین بر روی نحوه و چگونگی فعالیت‌های دفاتر یوسرن، نوبت به امضای قراداد استقرار دفتر خواهد رسید. در این قرارداد معیارهای انعقاد و فسخ و نیز طول مدت تعهد طرفین و امکانات پیش رو ذکر شده است.

با معرفی مقام مسؤول طرف قرارداد، یکی از دانشجویان فعال مشغول به تحصیل، متولی ارتباطات و مدیریت اجرایی دفتر یوسرن خواهد شد و به عنوان Office Director به معاونت امور خارجی شبکه معرفی می‌شود.

معاونت امور خارجي شبکه یوسرن نیز آماده  گفت‌وگو و تسهیل افتتاح  دفاتر یوسرن در شهر های مختلف ایران است.

شبکه جهانی یوسرن، با هدف گسترش آموزش و پژوهش علميِ اخلاق محور و بشر دوستانه و در نهايت پيشرفت علم براي اهداف غيرنظامي و مصالح عمومي در تمام ٢١ رشته علمي در دنيا ايجاد شده است. اجراي پروژه هاي علمي بين‌المللي، بين‌رشته اي و ايجاد بستري براي ارتباط بهتر ميان پژوهشگران جوان و دانشمندان پيشكسوت در تمام دنيا از برنامه هاي پيش روي اين شبكه است.

گفتنی است  USERN (شبکه جهانی آموزش و پژوهش علمی/ UNIVERSAL SCIENTIFIC EDUCATION & RESEARCH NETWORK ) دی ماه سال ۹۴، به ابتکار دکتر نیما رضایی، دانشمند ایرانی حاضر در فهرست دانشمندان یک درصد برتر علوم پزشکی جهان و با همراهی تیمی از دانشجویان جوان علوم پزشکی، با هدف برداشتن مرزهای علمی، ایجاد و توسعه ارتباطات و تعاملات گسترده علمی بین محققان و بویژه دانشمندان سراسر دنیا در ۲۲ حوزه علمی پایه‌گذاری شد.

تعداد اعضاي يوسرن پس از يك و نيم سال از آغاز فعاليت رسمي اين شبكه هم اکنون به بيش از ۵ هزار نفر رسيده است.

بيش از ٢٣٠ نفر از اعضاي يوسرن عضو بورد مشاورين علمي اين شبكه و از دانشمندان يك درصد برتر و برندگان جايزه‌هاي نوبل و ابل هستند.

يوسرن از ابتداي فعاليتش از تمام ٢١ رشته علمي مشخص شده توسط ESI ، عضوگيري کرده است. اين افراد آكادميك از تمام قاره ها و از بيش از ٤٥ كشور جهان به عضويت يوسرن درآمده‌اند.

نحوه و مزاياي عضويت در اين شبكه علمي در ربات تلگرامي يوسرن به زبان فارسي تهيه شده است. اين ربات از طريق نام كاربري @usernbot قابل دسترسي است.

علاقه مندان از تمامي رشته ها مي‌توانند از طريق ثبت نام در سايت يوسرن عضو اين شبكه شوند و روزمه خود را در صفحه شخصي كه با نام كاربري خود ايشان به آنها اختصاص داده مي‌شود قرار دهند.

دانشجویان و محققان علاقه‌مند می‌توانند برای عضویت در یوسرن از طریق لينك ذیل اقدام کنند: http://usern.tums.ac.ir/Account/Register

‎اطلاعات تكميلي در مورد شبكه يوسرن نیز در سايت اين شبكه به آدرس www.usern.org و هم چنين در كانال تلگرامي @usern_net و ربات تلگرامي @usernbot موجود است.

انتهای پیام