پنج شنبه، ۳۰ فروردین، ۱۴۰۳ | Thursday, 18 April , 2024

رونمایی از طرح کلان تنوع‌زیستی و ذخایر ژنتیکی کشور در آینده‌ای نزدیک

نسخه قابل پرینت
کد خبر:21588
چهارشنبه، ۳۱ خرداد، ۱۳۹۶ | 11:26

رونمایی از طرح کلان تنوع‌زیستی و ذخایر ژنتیکی کشور در آینده‌ای نزدیک

معاون برنامه‌ریزی و آمار دفتر برنامه و بودجه سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی  از رونمایی از طرح کلان استراتژپک تنوع زیستی و ذخایر ژنتیکی کشور در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

به گزارش دیده‌بان علم ایران دکتر محسن مفیدی نیستانک، مدیر تدوین برنامه کلان علم و فناوری تنوع‌زیستی و ذخایر ژنتیکی سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی با اشاره به اهداف تدوین طرح کلان استراتژیک تنوع‌زیستی و ذخایر ژنتیکی از سوی این سازمان، گفت: کشور ایران با توجه به وسعت زیاد، تنوع آب و هوایی و موقعیت خاص جغرافیای طبیعی دارای یکی از غنی ترین منابع ژنتیکی در منطقه و جهان است. برای حفظ و بهره‌برداری پایدار از این ودیعه الهی و ثروت ملی بایستی اقدامات جدی و عاجل صورت پذیرد.

وی با  اشاره به تدوین طرح کلان استراتژیک تنوع‌زیستی و ذخایر ژنتیکی از سوی این سازمان در حوزه های زراعی – باغی، جنگلی – مرتعی، دام و طیور، شیلات و آبزیان، میکرو ارگانیسم ها و بی مهرگان، خاطرنشان کرد: تدوین طرح کلان استراتژیک ذخایر در زمینه محصولات زراعی و باغی نیز مراحل پایانی خود را طی می‌کند و در شهریور ماه سال جاری از آن رونمایی می شود.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

معاون پژوهش سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی با انتقاد از تبصره ۲۱ لایحه بودجه: کارایی مراکز پژوهشی با بودجه کافی بالا می رود نه ادغام و انحلال!

خاوازی، رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی شد/تودیع زند از معاونت وزیر جهاد کشاورزی

واگذاری دانش فنی چهار رقم جدید گندم و پنبه به بخش خصوصی

شبکه «محصول سالم» رونمایی شد

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها