شنبه، ۸ اردیبهشت، ۱۴۰۳ | Saturday, 27 April , 2024

رقابت «واسط‌‌های مغز و رایانه» در نوآوردگاه شهریور ماه

نسخه قابل پرینت
کد خبر:21526
سه شنبه، ۳۰ خرداد، ۱۳۹۶ | 12:51

نوآوردگاه ایده‌های نوین کسب و کار با محوریت واسط‌ های مغز و رایانه با حمایت ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ۱۴ تا ۱۸ شهریورماه ۹۶ در کرمانشاه برگزار می‌شود.

به گزارش دیده‌بان علم ایران در دهه‌های اخیر همگرایی علوم مختلف باعث ظهور فناوری نوینی با عنوان واسط مغز و رایانه  (BCI) شده است. این فناوری با هدف برقراری ارتباط بین مغز و یک پردازشگر بیرونی ایجاد شده است به طور خلاصه این واسط‌ ها می‌توانند خواسته‌های فرد را از طریق سیگنال‌های مغزی شناسایی کرده و به وسیله دستگاهی که به مغز متصل شده است اجرا کنند. همگرایی در این حوزه به قدری متنوع و وسیع است که در برخی کاربردها از فناوری‌های زیستی، فناوری نانو و مواد پیشرفته نیز بهره گرفته شده است.


مرکز شناخت با همکاری یک شرکت فناور و با حمایت ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی، نوآوردگاه ایده‌های نوین کسب‌وکار با محوریت واسط‌ های مغز و رایانه را برگزار می‌کند. هدف این برنامه شناسایی افراد صاحب ایده و تلاش برای توسعه و تجاری سازی ایده‌های آن‌هاست.


هدف نهاییِ برنامه «تولید محصولات کاربردی و ارائه خدمات مبتنی بر BCI» در حوزه‌های سلامت و پزشکی، ارگونومی عصبی و محیط‌های هوشمند، حوزه بازاریابی عصبی  و تبلیغات، حوزه آموزش، حوزه بازی و سرگرمی، امنیت و احراز هویت است.

حوزه سلامت و پزشکی شامل ترک اعتیاد، تشخیص تومور و اختلالات خواب، کمک به افراد ناتوان، بازیابی توان حرکتی، درمان اختلالات عصبی و ارتباط با بیماران دارای اختلالات برقراری ارتباط با دنیای بیرون است.


ارگونومی عصبی و محیط‌ های هوشمند متشکل از خانه هوشمند، تشخص خستگی و عدم توجه رانندگان می‌شود و اثرگذاری تبلیغات، به خاطر سپاری تبلیغات حوزه بازاریابی عصبی  و تبلیغات را شامل می‌شوند.
حوزه آموزش شامل تنظیم هیجانات در آموزش، آموزش مهارت است و حوزه بازی و سرگرمی را کنترل بازی‌ها، کنترل هیجانات کاربران تشکیل می‌دهد. همچنین حوزه  امنیت و احراز هویت شامل استفاده از سیگنال‌های مغزی در تشخیص هویت است.


کارگاهای آموزشی ثبت سیگنال مغز، قلب و عضله برای علاقه‌مندان در زمان نوآوردگاه در کرمانشاه و قبل از آن در محل موسسه پرتو دانش برگزار می‌شود.


نرم‌افزار و سخت‌افزارهای کاربردی که قابلیت اتصال به سیستم eLab, eWave را داشته باشد  و جهت تشخیص، ارزیابی کنترل، درمان و بیماری‌های قلبی، مغزی، عضلانی و ضایعات مغزی و نخاعی مورد اولویت تجاری سازی قرار خواهند داشت.


نوآوردگاه ایده‌های نوین کسب‌وکار با محوریت واسط‌ های مغز و رایانه به حمایت ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ۱۴ تا ۱۸ شهریورماه ۹۶ در کرمانشاه برگزار می‌شود.
انتهای پیام

مطالب مرتبط

وقوع بیش از پنج هزار و ۵۰۰ زلزله در استان کرمانشاه در یک سال گذشته

برگزیدگان دومین المپیاد علمی، پژوهشی مهندسی نفت کشور معرفی و تقدیر شدند

پنج داروی جدید ضد ویروس در کشور رونمایی شد

تولید نخستین گل شیشه و پایه‌های کشت بافتی گل محمدی در دانشگاه آزاد کرمانشاه

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها