جمعه، ۱۰ فروردین، ۱۴۰۳ | Friday, 29 March , 2024

نظام ملی نشر علمی کشور چیست؟

نسخه قابل پرینت
کد خبر:21461
دوشنبه، ۲۹ خرداد، ۱۳۹۶ | 13:12

نظام ملی نشر علمی کشور چیست؟

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از متناسب‌سازی نیازهای کشور با تربیت متخصصان در دانشگاه‌ها، ارائه سند ملی راهبردی نشر علمی و تغییر آیین نامه کمیسیون های تخصصی شورای عالی عتف خبر داد.

به گزارش دیده بان علم ایران دکتراحمدی بعد از صدوپنجاه و ششمین جلسه کمیسیون دائمی شورای عالی عتف در مورد دستورات مورد بررسی دراین جلسه اظهارداشت: یکی از دستورات این جلسه اصلاح آیین نامه کمیسیون های تخصصی شورای عالی عتف بود.

وی افزود: دراین جلسه پیشنهاد افزایش مدت عضویت اعضای حقیقی از دو سال به چهارسال ارائه و تصویب شد.

معاون پژوهش و فناوری وزیرعلوم در ادامه گفت: دستور دیگر این نشست بحث هدفمندسازی گسترش یا توسعه آموزش عالی متناسب با نیازهای کشوربود.

وی تاکید کرد: طبیعتاً باید این دو مجموعه همراستایی و هماهنگی داشته باشند که باتوجه به ظرفیت و جایگاه شورای عالی عتف که دراین نشست تصویب شد، وزارت علوم ظرف ۶ ماه برنامه هدفمندسازی گسترش آموزش عالی و متناسب سازی ترتیب متخصصان را با نیازهای کشور تهیه کند.

دکتراحمدی گفت: دراین مسیر دستگاه‌های مختلف و متقاضی و مجموعه‌هایی که حوزه تقاضا هستند با اعلام نیازمندی ها و برنامه های توسعه دستگاه مربوطه خود با وزارت علوم همکاری کنند.

همچنین دبیرشورای عالی عتف خاطرنشان کرد: دستور جلسه بعدی ارائه گزارش نظام ملی نشر علمی کشور بود.

وی افزود: با توجه به اینکه در سطح کشور حوزه های مختلف انتشارات و توسعه علمی نشر کشور ازجمله کتاب و پایان‌نامه را داریم به هماهنگ‌سازی و همگرایی در انتشار این متون نیاز داریم.

دکتر  احمدی یادآورشد: این هماهنگی درمجموعه های داخلی و ارتباط با مراکز بین المللی باید ایجاد شود و بر اساس این اصل درجلسه قبل شورای عالی عتف دبیرخانه را مکلف کرده بود که نظامی را به نام نظام ملی نشر علمی کشور تدوین شود و در جلسه سه‌شنبه این گزارش باید ارائه شود.

معاون پژوهش و فناوری وزیرعلوم گفت: در کمیسیون دائمی امروز گزارش اقدام صورت گرفته ارائه شد و نظرهای اعضا گرفته و مقرر شد این کار در قالب سند راهبردی نشر علمی کشور ارائه شود.

وی در مورد لازم الاجرا بودن این سند در صورت نهایی شدن گفت: این سند برای همه دستگاه‌های دولتی و دانشگاه هاست که در حوزه نشر علمی کشور فعال هستند.

دکتراحمدی در پایان تاکید کرد: مصوبات شورای عالی عتف برای همه دستگاه ها لازم الاجراست و اگر تصویب شود همه دستگاه ها باید اجرا کنند.

گفتنی است صدوپنجاه و ششمین جلسه کمیسیون دائمی شورای عالی عتف در باغ گیاه‌شناسی ملی ایران با حضور معاونان پژوهشی سازمان‌های مختلف تشکیل شد وبعد از این جلسه حضار از باغ ملی گیاه شناسی ایران بازدید کردند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

معاون پژوهشی وزیر علوم:قره یاضی در ابراز نظرات کارشناسی خود ملاحظه هیچ جریان سیاسی را نمی کرد

شورای عالی عتف به ریاست جهانگیری تشکیل جلسه داد/ در جلسه شورا پیشنهاد شد: ایجاد نظام هماهنگ برنامه ریزی، بودجه ریزی و ارزیابی عملکرد پژوهش و فناوری

رییس دانشگاه شریف ابقا شد

نمایندگان انجمنهای علمی در شورای عالی عتف انتخاب شدند

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها