جمعه، ۷ اردیبهشت، ۱۴۰۳ | Friday, 26 April , 2024

فعال سازی پتانسیل‌های محلی و ملی برای بهینه سازی انرژی

نسخه قابل پرینت
کد خبر:2115
سه شنبه، ۱ تیر، ۱۳۹۵ | 14:55

فعال سازی پتانسیل‌های محلی و ملی برای بهینه سازی انرژی

دبیر ستاد بهینه‌سازی انرژی و محیط زیست معاونت علمی با تاکید بر ضرورت استفاده از فناوری‌های نوین در زمینه افزایش بازده انرژی، گفت: در راستای ایجاد کسب و کار جدید برای بهینه‌سازی انرژی اقدام به  فعال کردن پتانسیل‌های محلی و ملی و بین‌المللی می‌شود.

وی، پتانسیل بهینه‌سازی انرژی در کل جهان را حدود هفت میلیارد تن دانست و ادامه داد:  میزان این رقم بسیار قابل توجه است و در حدود ۳۰ برابر مصرف انرژی اولیه در کشور ما به شمار می‌رود.

دبیر ستاد بهینه سازی انرژی و محیط زیست معاونت علمی با اشاره به پتانسیل بهینه‌سازی انرژی در میان مدت و بلند مدت اظهار کرد: پتانسیل بهینه‌سازی انرژی در میان مدت ۴۲۰ میلیون بشکه و در بلندمدت ۷۶۰ میلیون بشکه نفت در سال است. بالفعل شدن این حجم عظیم منابع از انرژی می‌تواند کاهش هزینه تولید در کشور و رشد سریع اقتصاد و همچنین کاهش تخریب محیط زیست را به همراه داشته باشد.

به گفته وی بیش از ۹۵ درصد مصرف انرژی کشور مربوط به نفت و گاز است.

سبوحی بهینه سازی انرژی را یکی از مولفه‌های اساسی برای افزایش پتانسیل‌ها و  توسعه کشور و ارتقاء توانمندی اقتصادی کشور ذکر کرد و ادامه داد: بهینه سازی انرژی مستلزم توسعه کسب و کارهای جدید مبتنی بر دانش فنی و توسعه و کاربرد فناوری‌های کارآمد انرژی با بازده بالا است.

دبیر ستاد بهینه‌سازی انرژی و محیط زیست اضافه کرد: برای تحقق این امر ستاد بهینه‌سازی انرژی و محیط زیست معاونت علمی در نظر دارد در راستای ایجاد کسب و کار جدید برای بهینه‌سازی انرژی و محیط زیست در بخش‌های اقتصادی واجتماعی اقدام به  فعال کردن پتانسیل‌های محلی و ملی و بین‌المللی کند؛ چرا که  توسعه کسب و کار دانش‌بنیان به منظور ارتقاء بهره‌وری انرژی است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

دهقانی خبر داد: ایجاد بازار ۵۰۰ میلیون یورویی صنعت نفت برای دانش‌بنیان‌ها

کاهش آلاینده مازوت با سامانه‌ ساخت محققان کشور

افزایش میزان برداشت نفت سنگین از مخازن با روش ابداعی محققان دانشگاهی

طراحی و شبيه‌سازی سلول خورشيدی با بازده بالا مبتنی بر نانوساختارها

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها