جمعه، ۳۱ فروردین، ۱۴۰۳ | Friday, 19 April , 2024

ساخت چراغ‌های روشنایی با سیستم صوتی وایرلس توسط محققان دانشگاهی

نسخه قابل پرینت
کد خبر:21047
چهارشنبه، ۲۴ خرداد، ۱۳۹۶ | 13:59

ساخت چراغ‌های روشنایی با سیستم صوتی وایرلس توسط محققان دانشگاهی

محققان شرکت دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری استان فارس ، چراغ‌های روشنایی وایرلس صوتی ساختند.

به گزارش دیده‌بان علم ایران محققان با پشتیبانی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک (صحا) موفق به طراحی و تولید چراغ‌های روشنایی وایرلس صوتی شدند.

عیسی افخمی مجری این طرح گفت: در این شرکت موفق شدیم با کمک محققان جوان دانشگاهی علاوه بر تولید چراغ‌های فنی و زیرآبی LED ، چراغ‌های روشنایی هوشمند مجهز به سیستم صوتی وایرلس را طراحی و تولید کنیم.

وی با بیان اینکه این طرح مراحل ثبت اختراع خود را طی می‌کند، خاطرنشان کرد: چراغ‌های روشنایی این سیستم قابلیت کنترل هوشمند داشته و درکنار آن امکان پخش صوت با کیفیت بالا را از طریق یک سیستم ارسال مرکزی کد گذاری شده داراست.

افخمی گفت: در حال حاضر با شهرداری شیراز برای اجرای این پروژه در یکی از باغ‌های مهم تاریخی و گردشگری این شهر قرارداد منعقد کرده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون طراحی روشنایی و سیستم صوتی پارک‌ها و بوستان‌ها به صورت مجزا از هم انجام می‌شود که با استفاده از این دستگاه هزینه‌های ناشی از کابل کشی و پایه‌های صوتی به صفر می‌رسد و می‌توان با حذف پایه‌ها و بلندگوها، زیبایی محیط را حفظ کرد که این موضوع به خصوص در اماکن باستانی و تاریخی به دلیل ضرورت عدم کابل کشی و آسیب‌های ناشی از آن حائز اهمیت است.

وی با اشاره به حمایت صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک (صحا) از این طرح پژوهشی افزود: صحا در راستای انجام تحقیقات پژوهشی طراحی چراغ‌های روشنایی هوشمند مجهز به سیستم صوتی وایرلس، تسهیلات مالی مناسبی به شرکت اعطا کرده که امیدواریم تا ماه‌های آینده این پروژه و قرارداد آن تکمیل شود. البته بنا داریم درصورت پشتیبانی بیشتر صندوق این طرح را نیز به تولید انبوه برسانیم.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری بخش تعاون خبر داد: حذف کارمزد صدور ضمانت‌نامه برای دانش‌بنیان‌ها

مدیرعاملی زنان در ۱۱ درصد شرکتهای دانش بنیان/ ۱۷ درصد سهام دانش بنیان ها در اختیار زنان

کمک صندوق نوآوری و شکوفایی به دانش بنیان ها تا ۱۰ برابر سرمایه اولیه صندوق

وزیر علوم وعده داد: تاسیس پارک‌ علم و فناوری بین‌المللی هزار هکتاری در استان تهران

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها